Netflix vol llançar-se a la pugna per la retransmissió d'esports en la seva estratègia per ampliar la seva base de subscriptors. La multinacional del streaming, líder mundial del sector amb 232,5 milions de clients, pretén fer el salt a la difusió d'esports en directe per continuar sumant nous subscriptors i la retransmissió d'un torneig de golf amb celebritats podria ser el punt de partida.
La plataforma negocia l'emissió d'un campionat de golf des de Las Vegas (EUA) la pròxima tardor en què participarien, entre altres personalitats, golfistes professionals i pilots de Fórmula 1, van informar mitjans especialitzats nord-americans aquest dimecres.
Aquesta iniciativa, que suposaria la primera incursió de Netflix en les retransmissions esportives en directe, comptaria amb els protagonistes dels seus reeixits docusèries Full Swing i Drive to Survive, que, respectivament, van seguir les carreres de golfistes professionals i pilots de Fórmula 1 durant la temporada 2022.
Grans conglomerats com Disney compten amb serveis a la carta especialitzats en esports, com ESPN, però els executius de Netflix sempre s'han mantingut recelosos d'endinsar-se en la difusió d'aquest tipus de continguts en directe degut, sobretot, al gran cost de la compra dels drets d'emissió. "No hem vist una manera rendible de transmetre esports importants (...) No estem en contra de fer-ho, simplement estem a favor dels guanys", va afirmar el codirector executiu de Netflix, Ted Sarandos, el gener de l'any passat.
Incentiu econòmic publicitari
Aquest torneig de golf oferiria a Netflix la possibilitat d'experimentar amb la programació esportiva i constatar l'interès real dels seus potencials subscriptors sense realitzar una inversió tan alta com l'adquisició dels drets d'una de les grans lligues de futbol, bàsquet o beisbol. Així mateix, suposaria un incentiu econòmic en termes de publicitat per a la plataforma, que ofereix plans de subscripció amb anuncis a preu reduït des de l'any passat.
Netflix ja ha experimentat amb la retransmissió en directe d'esdeveniments d'entreteniment, com un especial de comèdia amb Chris Rock que es va desenvolupar amb total normalitat, però la plataforma va fracassar amb la difusió del seu reality show Love Is Blind, l'emissió del qual va patir un tall d'una hora i es va optar per acabar gravant-lo.
Malgrat els temps de canvi que viu l'empresa dirigida per Sarandos, preocupada encara per controlar eficientment l'ús de contrasenyes compartides, Netflix continua liderant el mercat de l'streaming i va ingressar 8.162 milions de dòlars en el primer trimestre de 2023, un 3,7 % més que en el mateix període el 2022.