Netflix, la plataforma d'streaming més gran de subscriptors, probablement dirà que els ingressos nets del primer trimestre van baixar gairebé un 50% respecte fa un any, enmig d'una repressió contra l'intercanvi de contrasenyes. Aquestes són les estimacions que ha publicat Visible Alpha, consultora especialitzada en informes del mercat tecnològic.

Un primer trimestre clau

Així doncs, també asseguren que els ingressos nets del gegant de l'streaming probablement cauran al voltant d'un 19% fins arribar als 1.300 milions de dòlars. No obstant, el creixement derivat de la pujada de les quotes preveu que els ingressos probablement hagin augmentat un 4% fins a un rècord de 8.200 milions de dòlars en el còmput anual i sumant la tendència de mercat abans dels canvis sobre el mètode de subscripció. Unes previsions que ara caldrà confirmar amb la mateixa companyia que informarà dels resultats financers després del tancament d'aquest proper 18 d'abril.

Així doncs, a grans trets, la caiguda dels beneficis del primer trimestre del 2023 posa de manifest els reptes als quals s'enfronta Netflix quan diverses llars comparteixen la mateixa informació d'inici de sessió sense pagar subscripcions addicionals. La companyia va dir al febrer que 100 milions de llars compartien comptes, el que representava al voltant del 43% de les seves subscripcions de pagament global d'aquell mes. Netflix ha emès directrius que prohibeixen certs tipus de compartició en mercats selectes d'arreu del món i ofereix afegir usuaris a un pla existent per una tarifa addicional.

Impacte a la borsa

Si ens fixem en el mercat borsari, les accions de Netflix han baixat un 1% respecte l'any passat. I Visible Alpha també preveu que es passarà a un valor de 2,88 dòlars per acció, tenint en compte que venen dels 3,53 dòlars per acció. De la confirmació de totes aquestes dades, depèn la valoració final de l'èxit o fracàs de tots els darrers canvis i la nova política d'usuaris. El primer trimestre marca el primer període complet des de que Netflix va llançar el seu pla de subscripció de preu reduït i compatible amb anuncis al novembre, un model disponible als Estats Units, el Regne Unit, el Canadà, Japó, Alemanya i diversos altres mercats d'arreu del món. Probablement això l'ha ajudat a afegir 3,2 milions de subscriptors globals amb suport publicitari durant el trimestre, compensant els 1,9 milions de subscriptors globals que va perdre pel seu preu més elevat sense anuncis.

La penetració de Netflix al mercat nord-americà i canadenc s'ha situat en el rang baix del 60% durant més de quatre anys. Per augmentar els ingressos, pot ser que hagi d'aconseguir creixement en altres grans mercats que tenen taxes de penetració històricament baixes. A Llatinoamèrica, té una taxa de mitjan 40%, i fa més d'un any que està enfonsada al voltant del 30% a Europa occidental, i encara és més baixa al Japó, no més del 17%