El servei de streaming Netflix ha informat que el seu benefici net va augmentar en el segon trimestre de l'any un 44,2%, arribant als 2.147 milions de dòlars (1.970 milions d'euros al canvi), i ha anticipat que en el conjunt de 2024 els seus ingressos creixeran entre un 14% i un 15%. La plataforma ha assenyalat que els seus ingressos van créixer d'abril a juny un 17% fins a 9.559 milions de dòlars. Mentre que el nombre de subscriptors va augmentar un 16,5% fins a assolir els 277,6 milions.

Per al tercer i quart trimestre de l'any, Netflix preveu uns ingressos de 9.727 milions de dòlars i uns beneficis nets de 2.237 milions de dòlars. "Els ingressos van créixer un 17% en el segon trimestre, impulsats principalment per un augment interanual del 16% en la mitjana de membressies", ha assenyalat l'empresa en un comunicat. Aquest "sòlid" creixement dels ingressos de la plataforma de streaming va ser atribuït en part pels avenços a l'ampliació del servei de negoci publicitari.

Elevat per èxits com la tercera temporada de Bridgerton, Baby Reindeer, Queen of Tears i pel·lícules com Under Paris i The Roast of Tom Brady, "la membressia del nivell d'anuncis va créixer un 34% cada trimestre i estem construint una plataforma de tecnologia publicitària interna que provarem al Canadà el 2024 i llançarem de manera més àmplia el 2025", ha indicat la multinacional.

Nou disseny de la plataforma

En aquest sentit, Netflix ha anunciat també que fa poc va començar a provar "un nou disseny de pàgina d'inici de TV més intuïtiu", en el que suposa l'actualització més gran en una dècada. "Aquesta nova interfície proporciona informació del títol més visible d'un cop d'ull, inclosa la sinopsi, el gènere i les qualificacions. Les vistes prèvies dels títols també són més grans i dinàmiques, amb avenços més immersius i quadres més grans per facilitar la navegació", ha precisat.

Netflix va obtenir un benefici de 10,65 milions a Espanya

La filial espanyola del gegant nord-americà, Netflix Serveis de Transmissió Espanya, va obtenir un benefici net de 10,65 milions d'euros el 2023, la qual cosa suposa un 12,2% més en comparació amb els 9,49 milions d'euros de l'exercici anterior. Així mateix, la plataforma de streaming va facturar 690,64 milions d'euros a Espanya, la qual cosa representa un avenç interanual del 5,23% davant els 656,26 milions d'euros de 2022, segons Europa Press. El resultat d'explotació de Netflix a Espanya es va situar en 13,67 milions d'euros el 2023, és a dir, un 5,88% més que els 12,91 milions d'euros del curs previ. D'altra banda, la multinacional va pagar 3,55 milions d'euros en impostos sobre beneficis, la qual cosa suposa un 12,02% més que els 3,17 milions d'euros que va tributar a la Hisenda espanyola el 2022 per aquest concepte.

Els comptes de la companyia apunten que, dels 10,65 milions d'euros del benefici net, es destinaran 10,6 milions d'euros al repartiment de dividends, mentre que a romanent es derivaran els 52.357 euros restants.