La companyia de producció i distribució de contingut audiovisual en streaming Netflix va tancar l'últim trimestre de 2024 amb un total de 301,63 milions de subscriptors, en sumar 18,91 milions de seguidors respecte del quart trimestre de 2023 i un augment de 40,35 milions d'usuaris de pagament a dotze mesos. Amb aquestes xifres a tancament de 2024, la companyia va informar aquest dimarts que els seus beneficis nets van augmentar un 61,1%, fins a situar-se en 8.711 milions de dòlars (uns 8.352 milions d'euros), impulsat per un pla d'acceleració de creixement.
Aquesta estratègia li ha reportat un increment del 16% en la xifra de negoci, assolint 39.001 milions de dòlars (37.381 milions d'euros), mentre que el sumatori de despeses va ascendir a 28.583 milions de dòlars (27.396 milions d'euros). Aquestes quantitats van ser un 17,2% i un 6,8% superiors en comparativa interanual, respectivament.
La firma nord-americana va destacar, en un comunicat, que la programació del quart trimestre va superar les expectatives, de tal manera que s'inicia l'exercici de 2025 "amb un fort impuls". Entre aquesta programació es troba la segona temporada de Squid Game (El joc del calamar) que, segons Netflix, "va camí de convertir-se en una de les nostres temporades de sèries originals més vistes". També la producció Carry-On (Equipatge de mà) va entrar en la llista de les 10 millors pel·lícules de tots els temps, mentre que la baralla entre Jake Paul contra Mike Tyson "es va convertir en l'esdeveniment esportiu més vist en directa de la història i el dia de Nadal presentem els dos partits de la NFL (la lliga professional d'hoquei sobre gel) el més vist en directa de la història", va detallar la plataforma.
Increment de tarifes
Amb aquest èxit empresarial, Netflix ha anunciat una nova pujada de preus en els seus plans de subscripció, inclosa l'opció amb anuncis, que passarà a costar 7,99 euros per als usuaris dels Estats Units, el Canadà, Portugal i l'Argentina, a més d'incloure una nova oferta de Membre Extra amb Anuncis. Després de l'últim increment en les seves tarifes d'octubre de l'any passat, la companyia ha avançat que, de cara a continuar invertint en programació i oferint més valor als usuaris, estan ajustant els preus en algunes regions per a "reinvertir i continuar millorant Netflix".
En aquest sentit, ha augmentat els preus per als usuaris dels quatre països anteriors, passant a cobrar 17,99 dòlars mensuals pel seu pla estàndard, en lloc dels 15,49 dòlars que cobrava anteriorment. El mateix ha passat amb el pla prèmium, que passarà de costar 22,99 dòlars a 24,99 dòlars al mes. Igualment, l'opció de subscripció amb anuncis també patirà un augment en la seva tarifa per primera vegada des del seu llançament l'any 2022. Ara, s'encarirà un dòlar més i es quedarà en els 7,99 dòlars.
Així ho ha confirmat el portaveu de Netflix, MoMo Zhou, en declaracions a The Verge, recollides per Europa Press, qui ha assenyalat que els nous imports començaran a ser efectius durant el pròxim cicle de facturació dels usuaris, encara que no ha detallat si les noves tarifes es traslladaran a altres regions com Espanya.
Bones perspectives per a 2025
Netflix espera assolir el 2025 una facturació d'entre 43.500 i 44.500 milions de dòlars (41.694 i 42.652 milions d'euros), la qual cosa suposaria una alça de 500 milions de dòlars (479,2 milions d'euros) des de les estimacions prèvies i un creixement d'entre el 12% i el 14%. En aquest sentit, la multinacional anticipa que els ingressos del primer trimestre pugin un 11%. Entre les expectatives de negoci que s'ha marcat l'empresa per a aquest any es troba el desenvolupament de noves iniciatives, com la programació en directa o els jocs.
Com a potencial de creixement, Netflix es basa en les xifres del sector. La companyia estima que únicament ha esgarrapat la superfície del seu creixement potencial en indicar que, sense comptar la Xina i Rússia, hi ha ara als quatre mercats mundials en els quals opera més de 750 milions de llars connectades amb internet d'alta velocitat, que suposa uns 650.000 milions de dòlars de possibles ingressos dels quals només va capturar el 2024 aproximadament un 6%. "De forma similar, creiem que només comptabilitzem menys del 10% del visionament en televisió a cada país que operem", va afegir la companyia. El comunicat acaba assegurant: "Si ho fem bé, creiem que tindrem una empresa cada vegada més valuosa per als consumidors, els creadors i els accionistes".