El grup NH, que a l'abril va ser reanomenat per Minor Hotels, aterra a Amsterdam amb la marca Avani. La companyia té plans per a aquesta cadena, la qual considera la seva marca lifestyle. Actualment compta amb 35 hotels repartits entre Àsia, Europa, l'Orient Mitjà, l'Oceà Índic i l'Àfrica, però el seu objectiu és assolir els 100 en tot just any i mig, per a finals de 2026. És a dir, més que duplicar la seva mida.
Segons ha anunciat NH en un comunicat aquest dimecres, el nou Avani Museum Quarter Amsterdam està ubicat en un edifici reformat de mitjans de segle, concretament a la zona dels museus de la ciutat. Disposa de 163 habitacions i es troba a prop d'algunes de les atraccions culturals més famoses de la capital holandesa, com Rijksmuseum, el Museo Van Gogh i el Museu Stedelijk.
Minor Hotels va llançar Avani el 2011, es tracta de la seva marca més jove i de fet està dissenyada per als viatgers amb "mentalitat millenial". L'arribada d'Avani Museum Quarter Amsterdam als Països Baixos forma part de la recent expansió de la marca a Europa. L'any passat va aterrar a Madrid, Milà i Venècia, i ha fet el mateix a Alemanya a començaments de 2024 amb l'obertura d'Avani Frankfurt City. El següent debut serà Xina.
Encara que Avani ja té una forta presència a Àsia, l'Orient Mitjà i l'Àfrica subsahariana. Actualment, aguanta més de 35 propietats dretes si se sumen les d'Europa. Però el grup hoteler té entre els seus plans "duplicar amb escreix" el nombre d'hotels d'aquesta marca fins a gairebé 100 a finals de 2026.
A nivell grup, Minor Hotels opera més de 550 hotels, complexos turístics i residències a 56 països. A més d'Avani, compta amb marques com Anantara, Elewana Collection, NH, NH Collection, nhow, Oaks i Tivoli. La companyia que dirigeix Ramón Aragonés té previst continuar creixent amb totes elles en els propers mesos, de fet s'ha marcat com a objectiu obrir més de 200 hotels per a finals de 2026.
En el primer semestre, Minor Hotels va augmentar el seu benefici un 58%, assolint 71 milions d'euros. Els seus ingressos van créixer un 11,5%, fins a 1.145 milions d'euros, per la pujada de les tarifes diària i una millor ocupació. Asimsimo, el grup va aconseguir reduir el seu deute net en 24 milions d'euros en aquest període, fins als 241 milions d'euros, malgrat la inversió de capital de 77 milions d'euros realitzada en el període. Entre altres motius, en els plans d'expansió.