El gegant nord-americà de la roba i l'equipament esportiu Nike es va anotar un benefici net de 1.163 milions de dòlars (1.120 milions d'euros) en el segon trimestre del seu any fiscal, la qual cosa representa una caiguda del 26,3% respecte del mateix període de l'exercici anterior, segons ha indicat la multinacional.

Entre setembre i novembre, la xifra de negoci de Nike va assolir els 12.354 milions de dòlars (11.897 milions d'euros), un 7,7% menys que un any abans, incloent-hi una caiguda del 7% de les vendes de la marca Nike, fins a 11.950 milions de dòlars (11.508 milions d'euros) i una baixada del 17% de les vendes de Converse, fins a 429 milions de dòlars (413 milions d'euros).

Els ingressos trimestrals de la multinacional a Amèrica del Nord van sumar 5.179 milions de dòlars (4.987 milions d'euros), un 8% menys, mentre que a Europa, el Pròxim Orient i l'Àfrica (EMEA) van caure un 7%, fins a 3.303 milions de dòlars (3.181 milions d'euros). Així mateix, a la Xina van disminuir un 8%, fins a 1.711 milions de dòlars (1.647 milions d'euros) i un 3% a Àsia Pacífic, fins a 1.744 milions de dòlars (1.679 milions d'euros).

Nou president i conseller delegat a Nike

D'aquesta manera, en els sis primers mesos del seu any fiscal, Nike va obtenir un benefici net de 2.214 milions de dòlars (2.132 milions d'euros), un 26,9% menys que un any abans, mentre que els ingressos de la companyia van sumar 23.943 milions de dòlars (23.057 milions d'euros), un 9% menys. "Estem prenent mesures immediates per reposicionar el nostre negoci, de manera que puguem tornar a generar valor per als accionistes a llarg termini", ha declarat Elliott Hill, president i conseller delegat de Nike, que va assumir el càrrec el passat mes d'octubre després de la renúncia de John Donahoe.

De fet, Hill ha indicat que la seva prioritat és "tornar l'esport al centre de tot el que fem" i ha afegit estar prenent "accions immediates per reposicionar el nostre negoci, per poder tornar a donar un valor a llarg termini per als accionistes." Les dades "generalment van complir les nostres expectatives a mesura que continuem progressant en un gir a la nostra oferta", ha afegit el cap financer de Nike, Matthew Friend.

Elevada competència i baixa innovació

Segons els analistes, l'empresa s'ha vist llastada en els últims mesos per una competència més gran i una baixa innovació que han fet efecte en les seves vendes i incrementat el seu inventari, la qual cosa ha portat que hagi d'oferir els seus productes amb fort descompte.

En aquest sentit, durant una conferència amb analistes, el CEO de Nike ha advertit que "algunes d'aquestes accions tindran un impacte negatiu en els resultats a curt termini", però ha defensat la importància d'adoptar una visió a llarg termini. "Estem prenent les millors decisions per a la salut de la nostra marca i el nostre negoci, decisions que impulsaran el valor per als accionistes", ha assegurat, afegint que Nike "continuarà sent agressiva en el màrqueting esportiu".