El gegant de moda Inditex, que aquest dimecres ha anunciat un benefici net de 5.866 milions el 2024 i una facturació de 38.632 milions d'euros, guanya més que H&M, Primark, Fast Retailing (Uniqlo), GAP i Mango juntes. Els 5.866 milions d'euros de benefici net reportats per Inditex al seu últim exercici fiscal (tancat el passat 31 de gener) són un 27,5% superiors a la suma dels 2.281 milions guanyats per la matriu d'Uniqlo, els 1.310 milions de benefici operatiu (no proporciona benefici net) de Primark i els 1.010 milions de la sueca H&M.

A falta d'Hugo Boss, que presentarà resultats aquest dijous, el guany d'Inditex (5.866 milions d'euros) és més gran que la suma del benefici net dels seus rivals Fast Retailing (2.281 milions d'euros), Primark (1.310 milions), H&M (1.010 milions), GAP (778 milions) i Mango (219 milions d'euros) que, en el seu conjunt, van guanyar 5.598 milions d'euros.

Encara que H&M és el segon gran grup en facturació, amb 20.449 milions d'euros, aquesta xifra és pràcticament la meitat de l'ingressat per la companyia gallega, que ha marcat una nova fita en apropar-se als 40.000 milions al seu últim exercici. Inditex segueix així la tendència de creixement de l'últim lustre, després de l'esclat de la pandèmia: el 2021, va elevar un 36% interanual la seva xifra de negoci, un creixement que el 2022 es va contenir fins al 17,5% i posteriorment fins al 10,4% registrat el 2023, mentre que aquest 2024 va pujar un 7,5%.

50 anys de la primera botiga de Zara

Així mateix, aquest 2024 el grup tèxtil gallec, del qual formen part companyies com Zara, Pull&Bear o Massimo Dutti, va superar per primera vegada els 5.500 milions de benefici net i, com en facturació, va assolir un nou rècord. Aquests números reflecteixen la solidesa del grup, el màxim accionista del qual és Amancio Ortega, malgrat que per primera vegada des de la pandèmia el grup tèxtil espanyol no ha crescut en doble dígit la facturació i el resultat net de l'any anterior. Oscar García Maceiras, conseller delegat, ha assenyalat després de la presentació dels resultats que "les excel·lents dades de vendes i benefici mostren la solidesa del creixement rendible del Grup Inditex, basat en la qualitat de l'oferta comercial de tots els nostres formats, l'eficiència en totes les operacions i la innovació constant amb què els nostres equips impulsen un model de negoci que continua mostrant la seva ambició i fortalesa quan es compleixen 50 anys de l'obertura de la nostra primera botiga".

Ningú no pot amb Inditex

De fet, d'entre els grans distribuïdors de roba, descomptant roba esportiva i luxe, el gran competidor d'Inditex en facturació és la sueca H&M, que l'any passat va ingressar 20.449 milions, un 47% menys que el grup espanyol. I encara que el grup suec va disparar un 30% el seu resultat net, fins als 1.010 milions d'euros, aquesta xifra és gairebé sis vegades menys que el d'Inditex (un 82% menys) i està per darrere de la japonesa Fast Retailing en aquest paràmetre, matriu del grup que gestiona marques com Uniqlo o J Brand. Fast Retailing va augmentar el seu benefici un 25% en el seu últim exercici i va arribar als 2.281 milions d'euros el 2024, després d'un increment del 14,3% dels seus ingressos, que van superar els 19.000 milions.

Primark, dins de la multinacional britànica Associated British Foods, va registrar el 2024 una facturació d'11.296 milions d'euros (un 7% més respecte a 2023) i un benefici operatiu de 1.310 milions, un 56% més que els 840 de l'any anterior. La nord-americana GAP, per la seva part, també va elevar els seus guanys un 69,5%, fins a assolir els 778 milions, la seva facturació va arribar a 13.903 milions, més que Primark, per exemple.

A aquest grup de gegants de moda també busca apropar-s'hi any a any la catalana Mango, que va tancar el seu últim exercici amb un benefici net de 219 milions d'euros, un 27% més que l'any anterior. La companyia, amb seu a Palau-solità i Plegamans, va augmentar la seva facturació en un 11,6% i va assolir els 3.339 milions d'euros, amb la qual cosa manté l'impuls que l'ha portat a augmentar els seus ingressos un 40% en els últims cinc anys.