Noel va tancar l'exercici 2023 amb una facturació de 638 milions d'euros, un 16% més que l'any anterior i de la qual la meitat correspon a les exportacions, ha informat en un comunicat aquest dimarts. Els productes carnis "continuen representant el principal motor de negoci de la companyia", que es consolida com la segona marca del mercat espanyol en volum de producció de pernil cuit en rodanxes, amb una quota del 20,9%. Així mateix, la companyia gironina ha registrat el creixement més gran del mercat en volum i valor de pit de gall dindi llescat, amb un augment de 0,7 punts percentuals de quota, posicionant-se com la tercera marca.

Per la seva banda, els productes no carnis van representar una facturació de 31,6 milions d'euros. Al llarg de l'any passat, Noel va seguir consolidant altres divisions de negoci com la de líquids i semisòlids, que engloba les empreses Tap Tap Food i CoBeverage Lab, participades per Noel i dedicades a l’elaboració de cremes vegetals, caldos, gaspatxos, salmorejos, salses i sucs vegetals, respectivament; i la de receptes, amb l’aliança amb el xef català Nandu Jubany a través de Global Art Cooking, centrada en l’elaboració de canelons i croquetes, de les quals se n’han produït prop d'1 milió d’unitats mensuals. Completen l’estratègia de diversificació Verday, l’ensenya que aglutina tots els productes de la divisió de proteïna alternativa vegetal; així com Casa Bona, dedicada a l’elaboració de pizzes fresques premium.

Albert Boix, director general de Noel, ha afirmat després de la presentació dels resultats que, "en un període desafiant, marcat per un context geopolític i econòmic complex en els darrers exercicis, hem pogut continuar impulsant el creixement de la companyia, així com el nostre compromís per oferir productes d’alimentació de qualitat, innovadors i sostenibles, alineats amb el desenvolupament de la societat". 

Internacionalització

La companyia va fer inversions per un valor de 22 milions d'euros durant l'any passat, entre les quals destaquen l'ampliació de la capacitat de la planta de productes en rodanxes, en què s'han destinat 4,7 milions, o la construcció de nous assecadors per un valor d'1,8 milions. “Seguint amb la nostra política d’inversió constant, aquest 2023 hem posat en marxa diversos projectes estratègics que ens permetran afrontar el futur amb fermesa i continuar oferint els millors productes al mercat”, ha indicat Xavier Boix, també director general de la companyia.

Pel que fa a la internacionalització, pràcticament el 50% de la facturació global correspon a l’exportació. En l’actualitat, l'empresa està present en més d’una seixantena de mercats i compta amb filials situades al Regne Unit i als Estats Units, i amb delegacions comercials a la Xina i Portugal.

Finalment, pel que fa a la reducció de plàstic, la companyia ha eliminat del mercat 97 tones d’aquest material, que se sumen a les 179 tones de 2022, a través de l’ús de materials més sostenibles en la fabricació dels seus envasos com el paper, el cartó o l’RPET, un plàstic monomaterial 100% reciclable.