Norwegian va tancar l'últim exercici amb un benefici de 92 milions d'euros, gairebé la meitat del que va guanyar el 2021. A aquesta caiguda se li dona suport en els grans desafiaments que el sector aeri va viure als aeroports europeus durant 2022, a més de la pujada del preu del combustible i del dòlar, segons explica el conseller delegat de l'aerolínia, Geir Karlsen, en un comunicat. També destaca que l'últim trimestre va registrar pèrdues, ja que, després d'un estiu de rècord, l'hivern va tenir menys demanda per l'estacionalitat i la inflació.
Malgrat això, la companyia va disparar els ingressos fins als 1.731 milions d'euros des dels 454 milions de l'any anterior, sent Espanya el seu segon millor mercat el 2022, aportant uns 245 milions, quatre vegades més que un any abans. Al capdavant se situa Noruega, on està la seva matriu, amb 660 milions d'ingressos, gairebé el triple que 2021. I en tercer lloc, Dinamarca amb 193 milions, que també multiplica per quatre els ingressos de l'any anterior.
En el quart trimestre, Norwegian va perdre a nivell grup gairebé 11 milions d'euros davant els guanys més de 10 milions de l'any anterior, malgrat que la companyia va transportar a 4,58 milions de passatgers, un 46% més que el 2021. Segons expliquen, els resultats es van veure afectats per la incertesa macroeconòmica i sobretot, la pujada de preus pel combustible.
En el conjunt de l'any, el nombre de persones que va volar amb la companyia va ser de gairebé 18 milions, el triple que l'any anterior (6,9 milions), que encara va estar molt condicionat per les restriccions de la pandèmia. Tanmateix, encara segueix un 50% per sota de les xifres de 2019. Aquest exercici va pujar als seus avions a 36,2 milions de persona.
Les millors dades de l'any les va registrar a l'estiu, amb 6,1 milions de passatgers entre els mesos de juliol i setembre. La forta demanda després de dos anys de pandèmia, particularment per a destins de platja, va portar a la firma a obtenir un resultat d'activitat rècord a l'estiu.
"Tanquem el capítol de 2022, un any en què les nostres operacions han tingut un bon acompliment, malgrat els grans desafiaments del sector als aeroports europeus. Durant tot l'any, vam obtenir un resultat positiu malgrat uns preus de combustible a nivells rècord i un dòlar molt fort", declara Geir Karlsen.
Norwegian no només ha hagut de fer davant els problemes de capacitat que hi va haver el 2022 en alguns aeroports europeus, la qual cosa va provocar que les aerolínies haguessin de reduir part de la seva oferta. També s'ha vist afectada "per les difícils condicions climàtiques a diversos aeroports europeus", la qual cosa ha perjudicat, entre altres coses, la puntualitat dels seus vols.
L'aerolínia, que va tancar l'exercici amb 70 avions, està augmentant la seva flota per poder acollir la creixent demanda de trànsit aeri. I en aquest context ha firmat un acord d'arrendament amb Air Lease Corporation (ALC) per operar amb sis nous 737 MAX 8 dels que disposarà per al pròxim estiu.
Norwegian destaca que aquests lloguers ajudaran a contrarestar els retards de Boeing en altres avions que haurien d'haver estat lliurats aquesta primavera. Per a la pròxima temporada d'estiu, la companyia espera disposar d'un total de 81 avions en la seva flota.