El nou conveni laboral que Ford va firmar a finals d'octubre amb el sindicat United Auto Workers (UAW) li costarà al voltant 8.800 milions de dòlars (uns 8.074 milions d'euros) durant els pròxims quatre anys, segons va revelar aquest dijous l'empresa nord-americana.

El director financer de Ford, John Lawler, va dir aquest dijous en una conferència econòmica que l'increment salarial del 25 %, així com altres beneficis laborals, inclosos al nou conveni col·lectiu suposaran que per a 2028 el cost de producció dels vehicles de la companyia augmenti en uns 900 dòlars per vehicle.

El nou conveni col·lectiu va ser acordat després de sis setmanes d'aturades convocades per UAW en diferents centres de treball de Ford el que li ha costat al fabricant 1.700 milions de dòlars així com la pèrdua de la venda d'uns 100.000 vehicles. Ford va anunciar aquest dijous el restabliment de les seves previsions de guanys per a 2023 després de retirar la guia durant la vaga. Després del conflicte laboral, Ford preveu que el 2023 tindrà un guany operatiu ajustat (ebit ajustat) d'entre 10.000 i 10.500 milions de dòlars.

En els tres primers trimestres de 2023, abans de l'inici de la vaga de UAW, Ford havia generat uns beneficis nets del voltant de 4.900 milions de dòlars i un ebit ajustat de 9.400 milions de dòlars. Dimecres, GM va xifrar en 1.100 milions de dòlars el cost de la vaga de UAW en les seves plantes, que es va realitzar de forma simultània a les aturades en Ford i Stellantis.

GM també va explicar que el seu nou conveni col·lectiu li costarà 9.300 milions de dòlars, la qual cosa suposa 575 dòlars més per vehicle produït, i que preveu que els seus beneficis nets el 2023 ascendeixin a entre 9.100 i 9.700 milions de dòlars, amb un ebit ajustat d'entre 12.000 i 14.000 milions de dòlars.

Lawler va anticipar que la revolució tecnològica que està experimentant el sector, amb la transició d'automòbils amb motors de combustió a vehicles elèctrics suposarà que "algunes companyies, tant noves com velles, es quedaran enrere".

El director financer de Ford també va dir que el pla de transformació de la companyia, denominat Ford+, "és l'estratègia correcta per guanyar". "Tenim un equip amb molt talent que assigna el capital amb gran disciplina perquè executem de forma consistent, la qual cosa genera sòlid creixement i rendibilitat, i ens fa menys cíclics", va explicar Lawler.