Una nova marca catalana de turismes ja roda a la carretera. No és nova del tot, perquè va fabricar camions, furgonetes i maquinària agrícola entre els anys 50 i 80, però els primers 28 turismes de la renascuda Ebro van ser matriculats el desembre de 2024, data en la que van sortir a la venda els SUV S700 i S800 a partir de 29.990 euros. Així ho mostra l'informe de matriculacions de desembre de 2024 de la patronal automobilística ANFAC, en el tancament d'un any en què la venda d'automòbils a Espanya ha recuperat el milió d'unitats, xifres que no s'assolien des d'abans de la pandèmia.
Els vehicles Ebro es munten amb peces fabricades a la Xina a la Zona Franca de Barcelona després de l'adjudicació dels antics terrenys de Nissan a EV Motors, conglomerat que suma a la catalana i a Chery, empresa xinesa que participa en la producció dels Ebro i que fabricarà també en un futur alguns models de la seva marca Omoda. Ara per ara, la fàbrica dona feina a 200 persones, però s'espera que es vagin sumant gradualment fins a assolir els 1.250 llocs de treball i que a la llarga el cotxe es fabriqui plenament a Barcelona.
Durant el seu primer mes de vida, la marca de turismes ha venut una xifra propera als 30 de Lancia a Espanya o els 32 de la xinesa Dongfeng i més que Jaguar, que ha venut 26 unitats. Està lluny, per descomptat, de les marques més venudes el mes de desembre: Toyota, amb 8.555, va superar els 7.266 de la també catalana Seat, que va lluitar el segon lloc amb Hyundai, que la va superar amb 7.294, i Renault, una mica darrere amb 7.240 unitats venudes. Només 6 dels 28 matriculats han estat comprats a Catalunya, tots ells a la província de Barcelona.
Després de vendre les seves primeres unitats, el passat 30 de desembre el Govern va concedir un préstec de 2,4 milions a l'empresa per a la seva fàbrica de la Zona Franca per tal de facilitar la reindustrialització.
L'empresa EV Motors cotitza a la borsa espanyola BME Growth des d'octubre i la seva acció costa 8,78 euros, un 6,17% més que quan va sortir al mercat de valors, i té una capitalització borsària de 422,48 milions d'euros.
Els primers SUV van sortir a la venda a Barcelona i Madrid i han de començar a arribar a més de 50 punts de venda a Espanya durant el primer trimestre d'aquest 2025.
Són dos cotxes híbrids endollables que ajuden la descarbonització del sector, ja que els endollables, a diferència de la resta d'híbrids, entren en la categoria d'electrificats. El s700 és un SUV compacte de cinc places i 4,55 metres de llarg que costa a partir de 29.900 euros.
El s800, dissenyat per a famílies nombroses, té capacitat per a set places, un maleter de 1.930 litres de capacitat, seients amb massatge i un motor endollable de 347 CV i part dels 36.990 euros. Ambdós tenen dues opcions d'acabats, Emotion i Exclusive, que també permeten personalitzacions.