El fabricant Xinès Foton, especialitzat en vehicles comercials, desembarcarà al mercat espanyol amb tres models que es vendrà a través del grup Astara. Foton és un dels fabricants més grans de vehicles comercials del món, pertanyent al grup BAIC, amb seu a Pequín, la Xina, amb més d'11 milions de vendes acumulades en l'àmbit global des del seu naixement el 1996, 800.000 exportacions i un valor econòmic de 31,4 mil milions de dòlars.
En un comunicat, l'empresa assenyala que aterra a Espanya amb l'objectiu oferir solucions de transport ecològiques mitjançant la comercialització de furgonetes estandarditzades i pickups. Així, Foton aposta per tecnologies sostenibles i l'electrificació, la promoció d'energies renovables en el transport i l'adaptació a les normatives europees en matèria mediambiental. De moment, les previsions són vendre tres models
Tunland G7: Un pick-up pensat per a terrenys exigents, amb motor turbodièsel i sistema d'injecció directa que compta amb una potència de 162 CV (119 kW). Es tracta d'un tot terreny, amb tracció 4x4, amb canvi manual o automàtica. La seva estructura reforçada i la seva suspensió posterior amb ballestes semiel·líptiques li atorguen gran estabilitat i més capacitat de càrrega.
Tunland V9: Un altre pick-up munta un sistema Mild Hybrid (MHEV) de 48 V, que millora l'eficiència energètica i redueix les emissions. Disposa d'un motor 2.0 turbodièsel gènera una potència màxima de 162 CV (119 kW) amb una transmissió automàtica de vuit velocitats per a una tracció a les quatre rodes.
eToano: És un vehicle comercial i de càrrega,100% elèctrica, concebuda per respondre a les creixents demandes de repartiment urbà i les operacions logístiques d'última milla. Té una capacitat de càrrega màxima de 0,6 m³, un terra completament pla i una autonomia de fins a 450 km, depenent de la versió elegida, amb bateries de 77 o 100 kWh.
Respecte a la xarxa comercial, FOTON Espanya aposta per una estratègia sòlida d'expansió, basada en la selecció dels socis comercials experts en la comercialització de vehicles orientats a la feina i a l'ús professional. La marca s'ha iniciat a Espanya amb 10 punts de venda i de centres de postvenda, mantenint els més alts estàndards de qualitat en el servei i en l'atenció al client. Per a 2025 la meta és aconseguir un creixement sostingut fins a assolir els 25 concessionaris estratègicament ubicats a tot el territori espanyol, garantint una cobertura del 85% i unes vendes de 500 unitats.