Inditex superava els 105.000 milions de capitalització en Borsa i se situava en màxims històrics, amb una pujada superior al 5% properes les 11.00 hores, després de presentar el seu millor primer trimestre fiscal, amb un benefici net de 1.168 milions, un 54% més, i unes vendes de 7.611 milions d'euros, un 13% superiors a les d'un any abans, informa l'agència Europa Press.
En concret, els títols de la companyia presidida per Marta Ortega s'anotaven una pujada del 5,61%, fins a intercanviar-se a un preu de 33,6 euros, la qual cosa li portava a situar el seu valor en Borsa en 105.249 milions d'euros, amb una revalorització del 35% des de començament d'any.
Divendres passat, la companyia va superar els 100.000 milions d'euros de capitalització per primera vegada des que Marta Ortega va assumir la presidència de la companyia, amb Óscar García Maceiras com a conseller delegat.
En concret, la firma fundada per Amancio Ortega va tancar aquella jornada amb un valor en Borsa de 100.200 milions d'euros, el nivell més alt des del 10 de novembre de 2021, quan tenia una capitalització de 100.600 milions d'euros.
La companyia, "a ple ritme"
En aquest context, el conseller delegat d'Inditex, Óscar García Maceiras, ha assenyalat que Inditex funciona "a ple ritme" i que continuarà buscant oportunitats de creixement a tots els mercats en els quals opera i en cada un dels seus conceptes, augmentant el nivell de diferenciació comercial, amb la mirada posada a Espanya, els Estats Units i la Xina, i amb una inversió ordinària d'al voltant de 1.600 milions d'euros el 2023.
"Estamos molt contents amb els nostres resultats del trimestre. Aquest rendiment ha estat positiu en totes les àrees geogràfiques clau, en tots els conceptes, tant en línia com en botiga, i això continua durant el segon trimestre", ha assenyalat García Maceiras, que ha subratllat que aquesta situació es repetirà tant a Espanya com en la resta de països en els quals opera.
En el cas d'Espanya, ha ressaltat que la companyia "ha seguit molt activa", amb "importants" projectes com el cas de les seves botigues Zara a la plaça d'Espanya (Madrid) o a Joan d'Àustria (València), a les quals se sumeixi la recent obertura del flagship Pull & Bear de Gran Vía (Madrid). "I continuarem sent molt actius en aquest sentit, amb projectes com el Zara de la plaça del Duque de Sevilla. Botigues més grans, millors i més agradables en les millors localitzacions", ha destacat.
García Maceiras ha subratllat a més que els resultats del grup són previsibles també per als Estats Units i la Xina. "Als Estats Units veiem importants oportunitats de creixement selectiu en els anys vinents, amb diversos projectes ja anunciats, i en el cas de la Xina, considerem que la gana per la moda continua sent forta allà. Els clients xinesos demanden moda i estan molt contents", ha afirmat.
"En els tres primers mesos de 2023, Inditex ha continuat el seu sòlid rendiment operatiu, impulsat en gran manera per la creativitat dels nostres equips i la sòlida execució del nostre model de negoci plenament integrat, amb un marge brut saludable i una gestió disciplinada dels costos", ha destacat García Maceiras.
Inditex va registrar un benefici net de 1.168 milions d'euros, la qual cosa suposa un increment del 54%, i va elevar un 13% les seves vendes, fins a 7.611 milions d'euros en el seu millor primer trimestre fiscal, que va tancar amb una caixa neta de 10.508 milions d'euros, un 14% més.
Un trimestre "molt satisfactori"
García Maceiras ha assenyalat que el creixement de les vendes ha estat "molt satisfactori" en el primer trimestre fiscal, amb una "sòlida" posició financera, una evolució que continuarà en el segon trimestre, en el qual les col·leccions primavera-estiu continuen sent "molt ben rebudes pels seus clients.
"La nostra presència diversificada a 213 mercats amb baixa penetració ens permet assegurar importants oportunitats de creixement global. Confiem plenament en la capacitat de creixement d'aquest negoci gràcies al nostre model únic, que al seu torn impulsa la nostra creixent diferenciació," ha assenyalat.
El primer executiu d'Inditex s'ha referit també a la implantació de la nova tecnologia de seguretat que permetrà eliminar les alarmes dures. En aquest sentit, García Maceiras ha recalcat la importància de l'experiència de client "clau del model de negoci" de la companyia i ha avançat que Zara començarà les operacions de prova a la pròxima campanya tardor-hivern. Posteriorment, segons ha assenyalat, el projecte serà implementat a totes les marques del grup.
Sense la provisió de 216 milions d'euros per Rússia i Ucraïna realitzada en el primer trimestre de 2022, el benefici net hauria estat de 940 milions d'euros. El grup fundat per Amancio Ortega ha destacat que les vendes han estat positives en totes les àrees geogràfiques i en tots els formats. La venda a tipus de canvi constant es van incrementar un 15%.
El marge brut va créixer un 14% fins a 4.603 milions d'euros i es va situar en el 60,5% (+34 punts bàsics davant el primer trimestre de 2022). Les despeses operatives van créixer un 13%, per sota del creixement de les vendes. El resultat operatiu (ebitda) va créixer un 14%, fins a 2.195 milions d'euros, mentre que el resultat net d'explotació (ebitda) va créixer un 43% fins a 1.483 milions d'euros i el resultat abans d'impostos un 52%, fins a 1.505 milions d'euros. La posició financera neta va créixer un 14%, fins a 10.508 milions d'euros al tancament del primer trimestre del seu últim any fiscal.