Nova era a Equivalenza. Amb l'objectiu de créixer internacionalment i reforçar la seva presència als mercats on ja es troba present, a més d'ampliar el públic objectiu, el negoci barceloní de perfumeria i cosmètica ha dut a terme un reposicionament de la marca per entrar a noves zones i augmentar la seva quota de mercat. Fundada l'any 2011 i amb seu a l'Hospitalet de Llobregat, la companyia ha decidit "rejovenir la marca" per reclutar noves generacions. Nascuda amb la finalitat de "trencar amb un model de negoci antiquat", on les fragàncies eren inaccessibles per a molts i considerats objectes de luxe, ara Equivalenza ha decidit fer aquest pas "per la necessitat de transformar el sector de la perfumeria, per adaptar-nos davant les noves demandes del mercat i a les expectatives dels seus consumidors, tant els actuals com els potencials, especialment la generació Z", comenten des de l'empresa.
Democratització a l'accés a la perfumeria
"Hem vist que el nostre client és gent de més de 50 anys que ha crescut amb nosaltres i ara busquem ampliar el públic objectiu. La finalitat amb aquest canvi és apropar-nos a la gent més jove i, per aconseguir-ho, volem seguir democratitzant l'accés a la perfumeria d'avantguarda amb flascons recarregables, diferents i amb taps intercanviables", assenyalen. A través d'aquest nou concepte, sota el lema Live Perfumery your way, la companyia proposa la compra de perfums i cosmètica basada en la innovació i la personalització.
Per dur a terme aquest canvi, Equivalenza ha reorganitzat al seu catàleg, que suma més de 130 fragàncies i ha afegit la part de personalització i customització. D'aquesta manera, la firma catalana també busca comercialitzar productes "per regalar". Finalment, i en l'aposta per la sostenibilitat, ha potenciat el sistema de refill amb envasos recarregables.
A principis d'any Equivalenza va designar un nou conseller delegat, Juan Franco (antic CEO de Yves Rocher), que va decidir llançar aquesta estratègia de rebranding i reposicionament per tornar a créixer, reforçar la seva presència a Itàlia i expandir-se a nous mercats internacionals. "Amb aquest rebranding i reposicionament de marca, avui més que mai consolidem la nostra posició a favor de democratitzar l'accés a la perfumeria d'avantguarda, sense comprometre la qualitat, destacant així la personalització i preus assequibles a l'abast de tots. Volem redefinir les normes del sector i oferir-los la llibertat de triar i expressar-se a través de les fragàncies”, apunta Franco, CEO d'Equivalenza.
Expansió internacional d'Equivalenza
La companyia especialitzada en perfumeria i cosmètica opera principalment sota el model de franquícia. Dels 95 comerços que té a Espanya, set són locals propis i la resta franquiciats. En el cas d'Itàlia, el seu mercat principal, dels 200 establiments que té, 4 són propis i a Portugal, de les 90 botigues, dues són pròpies. L'empresa recorda que el seu mercat principal és l'italià, ja que més del 50% de les vendes provenen d'aquest país i, de fet, recentment han obert dues botigues. De cara a l'any vinent, Equivalenza preveu quatre obertures a Espanya. En total, la firma catalana compta amb més de 500 punts de venda i té presència en 20 països.
Pel que fa a l'expansió internacional, la firma vol prémer l'accelerador a països com Romania i Bulgària, a banda de sumar punts de venda a l'Àfrica. De cara a l'any vinent, des d'Equivalenza preveuen aterrar a Polònia amb l'obertura d'una botiga pròpia i incrementar les botigues en diferents punts de l'Europa de l'Est. A més, des de la firma també aspiren a entrar en aquests països no només amb el sector perfumer, sinó també potenciant la part de fragàncies i difusors per a la llar.
La producció la duen a terme a l'Hospitalet de Llobregat, on tenen la seu i on opera l'equip de desenvolupament de producte i els perfumistes. A banda, treballen amb un proveïdor extern que els fa la fabricació dels productes. Sense comptar l'equip de botigues, Equivalenza té 150 treballadors. Fundada en 2011 per Francisco Morán, Miguel Aznar i Jaime Berdejo, l'empresa va tancar l'exercici, conclòs el passat 30 de juny, amb una facturació superior als 26 milions d'euros. De cara a l'any vinent preveuen incrementar la xifra, especialment després d'haver dut a terme aquesta inversió per renovar la marca.