El director general de Renault a Espanya, Sebastian Guigues, ha anunciat que aquest any Renault emprèn "l'ofensiva més gran de productes de la història de la marca", amb sis llançaments el 2024 com a part de la seva estratègia 'Renaulution'. Dos dels models que sortiran al mercat seran 100% elèctrics: el Scenic-E Tech i el Renault 5, aquest últim a un preu inferior als 25.000 euros.
A més del Captur, aquesta ofensiva preveu l'arribada al mercat del nou Rafale, un cotxe també fabricat a Espanya, a la planta de la marca a Palència, que és un SUV del segment C, amb motors híbrids, híbrids endollables i una carrosseria SUV Coupé.
En una entrevista a Europa Press, Guigues també ha indicat que aquest any, en el segment de vehicles industrials, arribarà abans d'estiu la nova furgoneta Master.
Respecte als llançament de cotxes elèctrics, n'ha citat dos d'esperats per aquesta marca, "a puntet d'arribar als concessionaris", el nou Scenic E-Tech 100% elèctric, i abans del final de l'any, el Renault 5.
Finalment, ha esmentat un cotxe completament nou de la marca francesa, el Symbioz, que s'afegeix al catàleg de productes de Renault, que arribarà a la primavera i que també es fabricarà a Espanya, a la planta de Valladolid. "Aquestes són les novetats que tindrem aquest any", ha afirmat, i amb els que pretenen donar un cop al tauler del sector de l'automoció.
Sense tornada enrere
Guigues té clar que "el cotxe elèctric no té tornada enrere", i que la marca francesa aposta per l'electrificació dels vehicles a Europa. "Un client que condueix un elèctric no torna", ha assenyalat el directiu a Europa Press.
Preguntat per què Espanya va tan enrere en l'electrificació del parc automobilístic, Guigues ha respost que es deu a tres factors. "En primer lloc, els cotxes elèctrics de moment són més cars i la renda per càpita a Espanya és més baixa que, per exemple, a Noruega o a Alemanya, amb la qual cosa l'accés al cotxe elèctric és més difícil econòmicament", ha explicat.
Així mateix, ha atribuït el problema al limitat desplegament de la xarxa de recàrrega a Espanya, que ha considerat que "està molt per darrere dels altres països", pel que hi ha clients que "no acaben de fer el salt al cotxe elèctric per temor" a no disposar d'un lloc per fer la recàrrega. "Hi va haver moltes notícies aquesta Setmana Santa sobre gent que estava 'atrapada' a l'autovia entre València i Madrid esperant una hora o dos per recarregar i no és una experiència de client agradable", ha assenyalat.
També ha esmentat que Espanya, "des d'un punt de vista geogràfic", té un desenvolupament urbà diferent al d'altres països europeus, ja que hi ha més gent vivint en pisos que en xalets i "és més complicat posar carregadors o bé en zones comunes de pisos o bé al carrer, perquè molts cotxes a Espanya dormen al carrer; i en un país on hi ha més cases individuals, amb garatges, al final la instal·lació d'un carregador és una qüestió de pagar 1.000 euros, agafar una subvenció i ja està", s'ha subratllat.
El tercer punt que ha enumerat és el sistema de subvenció que té Espanya que "té unes quanties bones, 7.000 euros per a un Moves és molts diners, però té una manera de sol·licitar i de recuperar els diners que són bastant confusa, lenta i no et permet disposar d'aquests 7.000 euros en el moment de la compra", ha precisat.
Amb cotxes cars "no electrifiques un país"
Guigues també ha defensat que els automòbils elèctrics siguin cada vegada més econòmics per impulsar l'electrificació. "No pensem que els cotxes elèctrics hagin de ser només cotxes d'alta gamma de 60, 70 o 100.000 euros, perquè així no electrificaràs un país, així electrificaràs un barri bo d'una ciutat bona", ha afirmat.
En aquest sentit, ha recordat l'"aposta molt forta" que des de Renault tenen amb el lanzamineto d'automòbils elèctrics més assequibles. "Tenim a la cantonada el Renault 5, que és una oferta bastant interessant per a països com Espanya, on posarem un cotxe elèctric a partir de 25.000 euros," ha dit el directiu.
Així mateix ha esmentat que la firma està revisitant dos clàssics, com són el Megane i el Scenic, i "portant-los al següent nivell, que és el món del cotxe elèctric."
"En els propers anys seguirà un Renault 4, després un Twingo elèctric, que té per objectiu ser un cotxe que costi al voltant de 20.000 euros abans d'ajuts, amb la qual cosa una de les intencions de Renault no és només fabricar cotxes elèctrics, sinó fabricar cotxes elèctrics per al major nombre de ciutadans".