Nike i el FC Barcelona han confirmat aquest dissabte la renovació del contracte de patrocini fins l’any 2038 però sense precisar l’import econòmic. No obstant això, fonts properes al club apunten que suposarà un ingrés de prop de 1.700 milions d’euros en aquests 14 anys. Asseguren que és el millor contracte que el gegant d’Oregon ha signat amb un club de futbol europeu, molt per sobre del que paguen a altres equips com el Liverpool, Chelsea o PSG.
Aquests 1.700 milions d’euros en 14 anys suposen una mitjana de 121 milions, però, en realitat, serà progressiu. D’aquí a l’any 2028, quan finalitzava el contracte actual, el Barça incrementarà la dotació en 45 milions d’euros addicionals i, fins al 2028, en 60 milions. Es tracta d’imports aproximats, que depenen de variables que encara no s’han fet públiques.
Aquest acord entre Nike i el Barça suposa una ampliació de l’actual contracte de patrocini tant pel que fa a la duració com a l’import econòmic: s’allarga 10 anys més, del 2028 en que finalitzava fins al 2038, i se n’augmenta l’import.
Ni el Barça ni els altres clubs que vesteix Nike acostumen a precisar els imports dels patrocinis. Segons informacions de la premsa anglesa, el Chelsea ingressa uns 69 milions d’euros i el Liverpool, actual líder de la Premier, es queda en 36 milions. Però aquest últim club, que està al final del contracte, amenaça amb buscar un altre sponsor que pagui més per posar el seu logotip a les samarretes.
A La Lliga espanyola, Nike també vesteix l’Atlético de Madrid, que ingressa uns 15 milions per temporada per aquest concepte, i al Mallorca. És la marca amb més equips juntament amb la danesa Hummel –que té al Celta del Vigo, Las Palmas y Betis– perquè Adidas únicament vesteix al Reial Madrid en la categoria màxima. El nou contracte de Nike amb el Barça seria per imports similars al d’Adidas amb el Madrid.
Segons els rànquings de patrocinis de Nike publicats per la premsa esportiva, corresponents a l’actual temporada, el Barça està en primera posició amb un import superior als 100 milions d'eruos tot i que des del club mai s’ha confirmat la xifra exacta. A continuació segueixen PSG, amb 80 milions d’euros; Chelsea, 69 milions; Liverpool, 36; Tottenham Hotspur, 34,5; Inter de Milà, 30; Galatasary, 12,3; Al-Nasar (l’equip d’Aràbia Saudita on juga Cristiano Ronaldo), 9,3; Wolfsburg, 8; Corinthians, 7,4; Eintracht de Frankfurt, 5,6; o Sporting de Lisboa, 4,6.
Després de mesos de negociacions, Nike i el FC Barcelona van tancar l’acord dijous a la nit. El president del club, Joan Laporta, el va sotmetre a la consideració de la junta directiva el divendres al migdia i, aquest dissabte, el club ho ha fet públic amb un comunicat. Però l’acord està supeditat a l’aprovació d’una junta de compromissaris. De totes maneres, després del comunicat d’aquest dissabte, es dona per fet.
En aquest comunicat conjunt se subratlla que aquesta nova associació “consolida Nike com a soci principal del club i soci tècnic oficial de tots els equips professionals i amateurs”. La relació entre Nike i Barça va començar el 1998 i, si no s’espatlla, es mantindrà com a mínim 40 anys, fins 2038.
Un cop recuperada l’entesa, Nike i el FC Barcelona retiraran les demandes que s’ha creuat per incompliments de contracte en les últimes temporades, segons apunten les fonts consultades.
A sobre, el FC Barcelona podrà explotar la seva marca en el comerç online internacional sense limitacions. Això possibilitarà al Barça a treure més productes i obtenir marges de negoci superiors a través de la seva empresa BLM.