Openbank dispara la captació de dipòsits, més de 4.000 milions d'euros durant els últims dotze mesos, de maig de 2023 a maig de 2024. Només en els cinc primers mesos d'aquest any, de gener a maig, el banc digital del Santander va aconseguir un creixement de més de 900 milions d'euros en aquests productes, la qual cosa suposa la millor arrencada d'any de la seva història. Així ho posa en relleu aquest dilluns l'entitat, que prepara la seva entrada a Mèxic i els Estats Units, després de consolidar-se en els últims anys a Espanya, Portugal, Alemanya, Holanda i l'Argentina.
Des que van començar a pujar els tipus d'interès a l'estiu de 2022, Openbank ha estat de les entitats més actives del mercat amb la remuneració del passiu, principalment en comptes remunerats i dipòsits a termini. De fet, actualment ofereix a Espanya dos dipòsits a termini fix, un al 3,07% TAE per a un termini de sis mesos i un altre al 3,05% TAE a 12 mesos, sempre que els clients domiciliïn la seva nòmina o portin ingressos mensuals d'almenys 600 euros.
A Portugal, també ofereix compte d'estalvis i dipòsits a termini pels quals paga un interès del 3,60%. A Holanda, la remuneració ascendeix al 3,65% i a Alemanya, on la competència és molt elevada, fins i tot arriba al 3,8%. Així, Openbank revela que les bones dades de captació de dipòsits venen acompanyades d'un increment a doble dígit en els clients vinculats amb nòmina i rebuts que elegeixen Openbank per a la seva operativa diària.
Com va avançar On Economía, Openbank va aportar als comptes de Santander un resultat de 126 milions el 2023 (davant els 15 milions de 2022) pel seu negoci als quatre mercats europeus on opera, la qual cosa suposa un creixement del 800%. L'entitat, a més, va tancar el seu millor any en captació de clients en rebre gairebé 600.000 noves altes durant 2023. Així, el banc digital comptava en finalitzar l'exercici amb 2,5 milions de clients, davant els 1,9 milions d'un any abans. El que suposa un creixement del 29%.
D'aquesta manera, el seu valor en llibres ascendeix ja a 630 milions, segons reflecteixen els comptes de Santander, que el 2019, quan va rellançar la marca Openbank i va iniciar la seva expansió internacional, el valorava en 221 milions. El grup ha triplicat el seu valor comptable en aquest temps, que ha estat marcat per l'arribada del banc (que només era a Espanya) a tres mercats europeus i un d'americà.