El president del comitè d'empresa de Seat, Matías Carnero, ha reclamat al Grup Volkswagen que la històrica marca Seat compti amb un model electrificat, convençut que hi ha mercat per a això, i ha denunciat el "mal reputacional, comercial i econòmic" que han causat els dubtes sobre el seu futur.
"Cal trencar el missatge que Seat mor, que Seat desapareix. A Seat li queda molta història. La marca Seat no es pot quedar en la mobilitat urbana. Què vol dir: motos, patinets, una bicicleta?", ha assegurat Carnero, en una entrevista amb EFE.
Carnero ha traslladat aquest missatge a la direcció del grup alemany durant la reunió que ha mantingut ahir i avui a Alemanya el comitè europeu mundial, en el qual també ha expressat el seu malestar per les conseqüències de la polèmica sobre l'estratègia que se segueix amb l'ensenya.
El president del comitè d'empresa ha lamentat el mal que se li ha fet ja a la marca: "Ara hi pot haver clients que anaven a comprar un Seat i que no ho faran per pensar que a la marca li queden uns quants anys. I Seat té futur. S'ha definit el camí de Cupra i ara toca concretar el de Seat".
Un Eivissa o un Arona electrificat?
En aquesta línia, ha subratllat que "la clau és que Seat tingui el seu propi model electrificat." "Cal donar al client de Seat on elegir. És un client amb menys capacitat adquisitiva que el de Cupra (l'altra marca de la companyia Seat). I cal tenir en compte l'arrelament emocional que hi ha a Espanya amb Seat", ha afirmat.
Al seu judici, un Eivissa o un Arona electrificats serien ben rebuts tant al mercat espanyol com en gran part d'Europa i l'aposta seria "rendible" per al grup Volkswagen, que fins ara ha centrat a Cupra l'estratègia de desenvolupament i producció de cotxes de zero emissions a Espanya.
"Si Cupra dona la rendibilitat i la capacitat per assumir els costos que es requereixen, sí que es pot. L'elèctric de Seat pot passar per la mateixa cadena de producció. Només es tracta d'adequar-la una mica. La gran inversió ja està feta", ha insistit.
El sindicalista i únic membre espanyol del Consell de Supervisió del Grup Volkswagen ha subratllat que "li consta" que la preocupació pel futur de la marca Seat la comparteixen també la Casa Reial, el Govern i la Generalitat.
No val que Seat sigui només un cartell a la fàbrica
"Que surti un conseller delegat (Thomas Schäfer, de la marca Volkswagen) a plantejar que Seat pot estar morta va caure com una galleda d'aigua freda. (...) I no em val que el cartell a la fàbrica vagi a posar Seat. És un tema sentimental. És riure's de la plantilla. Algú s'imagina que li treguin la W a Volkswagen? Tan important és Volkswagen per a Alemanya com Seat per a Espanya", ha assenyalat.
Matías Carnero ha instat també el Govern a "lligar" el futur de la marca Seat als ajuts públics que atorga al grup alemany en el marc dels plans d'impuls del vehicle elèctric: "Molt ha de dir perquè està donant diners públics. No vull pensar que Seat desaparegui amb ajuts públics".
Petició d'un tercer model elèctric petit a Martorell
En la reunió del comitè europeu mundial, Carnero ha tornat a plantejar a més la necessitat que s'adjudiqui a la fàbrica de Martorell (Barcelona) una segona plataforma elèctrica per poder acoblar un vehicle de més dimensions a què es començarà a produir a partir de 2025.
Els sindicats de Seat (UGT i CCOO sumen majoria) esperen a més que el consorci alemany aprovi la fabricació d'un tercer model elèctric petit. Ara mateix, per a la primera plataforma elèctrica de Martorell, ja està confirmat un Cupra i un Volkswagen, i confien que pugui entrar també un Audi.