Orange oferirà a través d'Orange TV els partits de futbol de la LaLiga i dels principals tornejos europeus (Champions League, Europa League i Conference League) durant la temporada 2023-2024, segons ha informat la companyia en un comunicat. L'oferta de contingut futbolístic de l'operadora es completa amb els partits de la segona divisió espanyola (LaLiga Hypermotion) i també amb els partits de la Copa del Rei.
La companyia de telecomunicacions ha assenyalat que la inclusió del futbol a la seva oferta ha estat possible gràcies als acords als quals ha arribat amb els propietaris dels drets d'emissió de les diferents competicions (Telefónica i DAZN). Sobre les negociacions amb Telefónica i DAZN, el director general d'Orange B2C, Diego Martínez, ha destacat que les converses amb Telefónica han estat "divertides" --en el sentit que han estat intenses--, mentre que amb DAZN no han hagut de negociar aquest any perquè ja tenien un acord firmat el 2022.
En aquest sentit, Martínez també ha destacat que el del futbol és un segment "clau" per a la companyia, si bé no ha aportat més detalls sobre el pacte amb Telefónica, com per exemple, la durada o el preu d'aquest. A més, l'empresa ha indicat que la seva oferta esportiva també inclou les fases definitives dels campionats de Fórmula 1 i MotoGP, així com el tennis, ciclisme i altres disciplines a causa de les seves tarifes convergents que inclouen la plataforma DAZN.
En el marc de l'inici de la nova temporada, Orange ha assenyalat que a partir d'aquest dijous, 27 de juliol, oferirà un descompte de 15 euros mensuals durant dos anys als clients que adquireixin un dispositiu a terminis juntament amb una tarifa amb futbol.
Nous serveis d'Orange
D'altra banda, la companyia ha informat el llançament del servei Multideco, dirigit a negocis d'hostaleria i que els permetrà transmetre de forma simultània diferents continguts esportius als seus locals en diverses pantalles. En aquest context, a partir del 27 de juliol entrarà en vigor una promoció a través de la qual els empresaris amb tarifes Love Empresa Impulsa que contractin Orange TV Bares tindran un 30% de descompte durant 12 mesos en la seva tarifa de comunicacions.
"La ferma aposta d'Orange per continuar donant suport a l'hostaleria, amb una completa solució que permetrà a tots els bars i restaurants continuar impulsant els seus negocis, així com poder diferenciar-se de la seva competència," ha assenyalat Ana López, directora del segment Autònoms i Petites Empreses d'Orange.
Orange España factura un 2,47% més
Orange va facturar 2.321 milions d'euros a Espanya en el primer semestre de l'any, la qual cosa suposa un 2,47% més que els 2.265 milions d'euros registrats en el mateix període de 2022, segons els comptes presentats per la companyia aquest dimecres. Així mateix, el benefici brut d'explotació (Ebitda) ajustat de la companyia entre gener i juny es va situar en 582 milions d'euros, la qual cosa suposa un 11% més que els 524 milions d'euros de la primera meitat de l'exercici anterior. En aquest sentit, el marge Ebitda d'Orange en el primer semestre va ser del 25,07%, davant el 23,15% del mateix període de 2022.
Els ingressos comercials d'Orange a Espanya van assolir els 1.589 milions d'euros en el primer semestre, la qual cosa representa una pujada de l'1,53% en comparació amb els 1.565 milions d'euros del mateix període del curs anterior. D'altra banda, la facturació del segment a l'engròs va assolir els 384 milions d'euros, és a dir, un 5,43% menys en comparació amb els 406 milions d'euros del primer semestre de 2022. No obstant això, la xifra de negoci per la venda d'equips es va situar en 347 milions d'euros, un 18,24% més que els 293 milions d'euros de la primera meitat de l'any anterior.