Orange va facturar 2.321 milions d'euros a Espanya en el primer semestre de l'any, la qual cosa suposa un 2,47% més que els 2.265 milions d'euros registrats en el mateix període de 2022, segons els comptes presentats per la companyia aquest dimecres. Així mateix, el benefici brut d'explotació (Ebitda) ajustat de la multinacional entre gener i juny es va situar en 582 milions d'euros, la qual cosa suposa un 11% més que els 524 milions d'euros de la primera meitat de l'exercici anterior. En aquest sentit, el marge Ebitda d'Orange en el primer semestre va ser del 25,07%, davant el 23,15% del mateix període de 2022.
Orange España puja ingressos
Els ingressos comercials d'Orange a Espanya van assolir els 1.589 milions d'euros en el primer semestre, la qual cosa representa una pujada de l'1,53% en comparació amb els 1.565 milions d'euros del mateix període del curs anterior. D'altra banda, la facturació del segment a l'engròs va assolir els 384 milions d'euros, és a dir, un 5,43% menys en comparació amb els 406 milions d'euros del primer semestre de 2022. No obstant això, la xifra de negoci per la venda d'equips es va situar en 347 milions d'euros, un 18,24% més que els 293 milions d'euros de la primera meitat de l'any anterior.
"En un context de creixent pressió sobre el negoci teleco, Orange España confirma l'evolució positiva en els seus resultats financers en complir els seus plans i finalitzar el primer semestre de 2023 amb un creixement del seu Ebitda fins als 582 milions d'euros", ha destacat l'empresa. "Es pot recordar que les estimacions de la companyia contemplaven tornar a créixer al llarg de 2023, objectiu que s'ha aconseguit ja en la primera meitat de l'any", ha afegit.
Així, Orange acumula dos semestres consecutius de creixement en la seva facturació total (+1,3% en el segon semestre de 2022 i 2,5% en el primer de 2023).
Inversió en infraestructura
D'altra banda, la companyia francesa té 21,29 milions de clients (+2,8% en termes interanuals) a Espanya al tancament del semestre, dels quals 17,33 són usuaris de serveis mòbils (+3,7% interanual) i 3,96 milions de banda ampla fixa (-1%). En aquest sentit, entre els clients de serveis mòbils hi ha 15,73 milions de clients de contracte (+5,3%) i 1,59 milions de prepagament (-9,2%). Respecte a la banda ampla fixa, 3,58 milions són clients de fibra òptica fins a la llar (+1,3) i 1,14 milions de televisió (+20,4%).
L'operadora ha invertit 347 milions d'euros fins al juny en infraestructura de xarxa a Espanya, és a dir, al voltant del 15% dels seus ingressos. "Es manté, per tant, l'esforç inversor d'Orange a fi de contribuir al desenvolupament del país i els seus ciutadans i empreses a través de la digitalització i l'extensió de les més avançades xarxes de telecomunicacions (FTTH, 5G, 5G+). Orange continua sent l'operador amb la xarxa mòbil que connecta el nombre més gran de clients a Espanya, amb més de 29 milions," ha ressaltat la companyia.
Fusió amb MásMóvil
Quant als avenços en el procés de fusió d'Orange i MásMóvil, el conseller delegat d'Orange a Espanya, Ludovic Pech, ha assenyalat que la companyia ja va contestar el passat 10 de juliol al plec de càrrecs comunicat per l'Executiu comunitari, en el qual expressa la seva preocupació pel fet que l'operació pugui donar lloc "a grans pujades de preus per als clients detallistes afectats a tot el mercat espanyol".
En aquesta línia, el directiu ha subratllat que les converses amb Brussel·les segueixen el seu curs i que en el dia d'avui encara no saben si s'imposaran condicions a l'operació o no, si bé l'objectiu d'Orange i de MásMóvil és que això no succeeixi. D'altra banda, i sobre si les dues empreses ja estan treballant en les possibles sinergies dels seus negocis, el director general d'Orange B2C, Diego Martinez, ha posat èmfasi que aquests termes no es poden negociar fins que l'operació de fusió hagi rebut llum verda per part de la Comissió Europea. L'Executiu comunitari té, en principi, fins al pròxim 4 de setembre per adoptar una decisió definitiva sobre aquesta operació.