El gegant francès de la cosmètica L'Oréal ha firmat un acord amb la brasilera Natura &Co, propietària de The Body Shop, per adquirir la cadena australiana de cosmètica de luxe Aesop. El grup francès ha pagat 2.525 milions de dòlars (2.325 milions d'euros) en aquesta transacció. L'operació es completa amb la incorporació de l'actual equip d'Aesop, que lidera Michael O'Keeffe en l'estructura de L'Oréal, segons un comunicat del grup.
La marca australiana, que va néixer el 1987 a Melbourne de la mà de Dennis Paphitis, produeix i ven productes de bellesa per al cos, rostre i cabell, amb 400 punts de venda a Amèrica, Europa, Austràlia, Nova Zelanda i Àsia, a més d'una presència incipient a la Xina, on va obrir la primera botiga el 2022. A Espanya la seva presència és encara limitada. Va obrir un córner en El Corte Inglés de Serrano, a Madrid, i el setembre de l'any passat, a la mateixa capital, la seva pròpia botiga en el número 51 del carrer Claudio Coello. Amb aquesta xarxa internacional, la companyia va facturar 537 milions de dòlars (494 milions d'euros), el 2022.
"Aesop aprofita tots els corrents ascendents de l'actualitat i L'Oréal contribuirà a alliberar el seu enorme potencial de creixement, especialment a la Xina i al comerç minorista de viatges", va indicar Nicolas Hieronimus, conseller delegat de L'Oréal Groupe. Per al responsable de L'Oréal, els productes d'Aesop "són una superba combinació d'urbanitat, hedonisme i luxe innegable", sens dubte en una clara referència a la presentació que el seu fundador va triar per a la marca: el seu propi ADN, els flascons ambre de farmàcia de principis del segle XX.
Cyril Chapuy, president de L'Oréal Luxe, va agregar: "Aesop té un posicionament únic al mercat mundial de la bellesa de luxe gràcies a la seva essència de marca basada en el disseny, els seus productes altament eficaços i sensorials, així com la seva filosofia minorista obsessionada amb el client." Aesop s'unirà al club de marques L'Oréal Luxe Billionaire i, per tant, "contribuirà significativament al creixement de la divisió en els propers anys", segons Chapuy.
Per la seva part, el conseller delegat de Natura &Co, Fábio Barbosa, va posar de manifest que "la desinversió d'Aesop marca un nou cicle de desenvolupament per a Natura &Co". De fet, la venda contribueix a reforçar la seva estructura financera i el balanç ja que destinarà els recursos a reduir deute. "Natura &Co podrà afinar el seu enfocament en les seves prioritats estratègiques, en particular el seu pla d'inversió en Amèrica Llatina, per continuar millorant el negoci de The Body Shop i reenfocar l'empremta d'Avon International," ha concretat Barbosa en un comunicat.
A nivell global, L'Oréal va tancar el seu exercici 2022 amb unes vendes de 38.461 milions d'euros, la qual cosa suposa un increment del 19,1%. "El 2022 ha estat un any fantàstic, on la companyia ha crescut més que el mercat. Hem registrat un creixement molt bo en tots els negocis, destacant la divisió de luxe amb 14.600 milions d'euros, un 10,2% més, mentre que consum va créixer un 8,3%, aconseguint els millors resultats dels últims 15 anys.
L'Oréal obre un 'hub' a Espanya
Recentment, la multinacional L'Oréal ha anunciat que Espanya acollirà un hub tecnològic, que impulsarà l'e-commerce de les diferents marques del grup a Europa, amb la incorporació de gairebé un centenar de professionals en els propers mesos, que operaran des de la seu de la multinacional francesa a Madrid. El centre, que s'obrirà amb un equip de 40 persones, donarà servei a tots els països d'Europa, de moment amb 14 marques que tenen web i venda online i gestionarà un total de 100 portals online. El conseller delegat de la multinacional L'Oréal per a Espanya i Portugal, Alonso de Lomas, va destacar que la regió és, tan sols per darrere d'Alemanya, l'àrea que més ha contribuït al creixement del grup a Europa, durant 2022. En concret, és la "regió més gran" per a la companyia, amb un pes del 30% i unes vendes d'11.400 milions d'euros, el 2022. La multinacional va ingressar 38.260 milions d'euros, l'any passat.