"A Panasonic no només oferim productes i tecnologia, sinó que brindem experiències, emocions i creacions per aconseguir experiències immersives". Així explica Oriol Massagué, Field Marketing Manager a Panasonic Business Europa, l'últim reclam de la indústria audiovisual: les experiències immersives i la interactivitat. "Des de fa uns anys, sobretot després de la pandèmia, vam observar que el client ja no només volia una pantalla, sinó que buscava interactuar amb ella, per això vam decidir crear aquesta capa d'interrelació", expressa Massagué, per afegir que actualment ja es pot veure a molts museus, galeries i parcs temàtics, però que la idea és que en un futur pròxim pugui ser una realitat en altres verticals com en el món corporatiu o el sector educatiu

A tall d'exemple, i en el marc de l'SE 2025, des de Panasonic expliquen que ara, quan algú entra en una sala de reunions, en una aula d'institut o a la universitat, hi ha una pantalla que fa de suport, que és un "complement" i que ajuda a facilitar les classes o els meetings, però que l'objectiu és poder interactuar amb els continguts. "Treballem perquè en un espai hi hagi múltiples pantalles, que es pugui interactuar amb elles i perquè a l'hora de posar un vídeo no sigui d'emissor a receptor només, sinó que la comunicació sigui bidireccional", defensa Massagué. "El món corporatiu i de l'educació són dos sectors que volem explorar perquè creiem que és on més podem penetrar", argumenta. 

 

"A l'Aquari, l'usuari pot viatjar fins al fons marí a través de la realitat virtual"

Sobre quan serà una realitat, el directiu assegura que ja hi ha exemples i casos d'ús, especialment a les empreses. "Va en funció del pressupost, evidentment, però per això ara fem showrooms i demostracions perquè la gent veig la seva aplicació", explica. De fet, afirma que estudis d'interiorisme o d'arquitectura ja ho fan servir: "per demostrar com quedarà a casa teva un tipus de rajola o un color de paret, creem una habitació virtual perquè el client ho pugui veure abans de començar les obres". 

A més, indica que a Espanya encara no és massa comú, però que a països del nord d'Europa o d'Àsia aquestes aplicacions estan a l'ordre del dia. "Semblen obres faraòniques, però al Japó és molt habitual que el client pugui tenir una experiència immersiva". En aquest sentit, expressa que després de la covid-19 a Espanya hi va haver un boom en la demanda d'aquestes tecnologies i que ara els museus i alguns recintes aspiren a tenir-les. "A Barcelona, per exemple, l'Aquari disposa d'una sala d'aquest tipus. Els usuaris poder interactuar, tenen l'opció de viatjar fins al fons marí i poden jugar amb els animals. Tot de manera virtual, evidentment, però és molt divertit".

Més enllà de l'Aquari, destaca altres projectes de realitat virtual com en el món de l'esport. "Pots jugar a hoquei o fer escalada amb projectors. És bidireccional, hi ha interacció i és el que ara busca la gent". Paral·lelament, afirma que gràcies a aquestes experiències immersives van aconseguir que la gent tornés als museus i a les galeries, accions que durant la pandèmia es van perdre. "Vam aconseguir atraure el públic una altra vegada i va ser una forma interessant de reinventar els museus". Per Massagué, el següent pas en l'aplicació de les experiències immersives serà al sector corporatiu i a les escoles. 

ISE BARCELONA | Foto: Carlos Baglietto

Aposta pel software

Una altra branca que des de Panasonic estan potenciant és la del software, ja que la implementació i aplicació de les tecnologies ho requereix. "Estem treballant perquè l'experiència de l'usuari sigui la mateixa un dilluns a les 9 del matí o un divendres al vespre. Hi ha moviments i vibracions que fan que no sigui exacte, i estem treballant perquè això no passi. I a través del software ho estem aconseguint". Finalment, Massagué sentencia: "El que necessita el mercat és inversió per continuar desenvolupant tecnologia, productes i solucions de software".