Finetwork avança en el seu pla d'estalvi de costos publicitaris a través de patrocinis, encara que continuarà apostant per pocs i exclusius. L'operadora de telecomunicacions ha presentat aquesta setmana el seu acord de marca amb Ale Galán, un dels millors jugadors de pàdel del món actualment, en un esdeveniment on ha premiat alguns dels clients més fidels amb una masterclass de l'esportista espanyol.

La companyia és famosa per comptar amb la col·laboració de figures del món de l'esport com Fernando Alonso, federacions com la de bàsquet o equips com la Reial Societat i el Real Betis. A més, Finetwork compta amb ambaixadors de marca com les formigues televisives Trancas i Barrancas (El Hormiguero) i l'exfutbolista Joaquín Sánchez.

Finetwork va tancar l'acord amb Ale Galán el 2023, amb una durada total de dues temporades. Com ja va anunciar a finals de l'any passat, aquests sponsorship, que fins ara han estat senya d'identitat de l'empresa, no només se centraran en l'esport, sinó també en la música. Una cosa que es reflecteix en el patrocini de la Gira ING OT 23 del famós programa Operació Triomf, així com l'acord per patrocinar al Reggaeton Beach Festival 2024 o gires d'artistes com Alejandro Sanz o Manuel Carrasco.

Óscar Vilda i Ale Galán en la presentació de l'acord de patrocini/ Finetwork

No obstant això, el seu pla estratègic passa per reorientar el capital a altres focus publicitaris i de creixement. "Hem reduït ja prop d'un 70% la inversió en patrocinis. No és que anem a deixar de patrocinar, però les campanyes seran poques i més exclusives. El que volem és tenir quatre o cinc patrocinis importants i que representin el talent nacional", explica el conseller delegat de Finetwork, Óscar Vilda, a ON ECONOMIA.

Reinvertir en comunicació i créixer en botigues exclusives

Per la seva part, els fons que la companyia de fibra i mòbil està deixant de destinar a aquesta comesa els està reinvertint en altres modalitats de comunicació. Una estratègia enfocada a arribar de forma més eficaç a la gent perquè puguin identificar amb més claredat l'activitat comercial de la companyia controlada per l'empresari Pascual Pérez Castillo.

L'operadora compta ja amb més d'1,2 milions de clients, dels quals el 10% ja són pimes i autònoms. El segment del negoci dediciado a empreses és un dels seus pilars de creixement fins a 2027. A més, la teleco compta ja amb 1.200 punts de venda físics. En aquest sentit, la firma està impulsant el creixement de les seves botigues físiques exclusives a tot el territori, especialment a les zones on té més implantació com el sud d'Espanya, la zona del Llevant i Catalunya.

"Estem guanyant presència de marca en nous punts de venda i ja hem duplicat nombre de botigues exclusives i estands", assenyala Vilda. D'aquesta manera, Finetwork compta actualment amb fins a 100 botigues pròpies, amb l'objectiu és arribar a 200 punts de venda per a l'any 2025, per a la qual cosa va anunciar l'exercici passat una inversió de 7 milions d'euros.

Del total d'establiments propis amb què compta i pel qual està apostant el 2024, 20 d'ells estan repartits per Catalunya, un dels seus mercats clau. L'expansió està centrant-se també a reforçar la seva presència en centres comercials, mitjançant distribuïdors com a The Phone House i grans superfícies comercials com MediaMarkt.

Acord de xarxa amb Vodafone

"Tenim molta implantació a Andalusia, tot el Llevant i Catalunya. Són les zones on més estem posant el focus ara mateix", assegura el conseller delegat de Finetwork. Així s'observa en la diversificació dels ingressos de l'empresa, sent el 25% de les vendes generades a Catalunya, gairebé alhora de Madrid i només per darrere de la Comunitat Valenciana i Andalusia.

L'empresa fundada el 2015 i amb seu a Elda (Alacant) comercialitza solucions de telecomunicacions per a particulars i empreses, incloent tarifes de banda ampla fixa i mòbil, el paquet de televisió a la carta Elige TV i botiga de dispositius. Recentment, Finetwork ha arribat a un acord de xarxa a l'engròs amb Vodafone per continuar utilitzant la infraestructura fixa i mòbil de la teleco que acaba de comprar el fons d'inversió Zegona.

Es tracta d'una renovació amb l'ompañía amb la qual porta treballat durant els últims cinc anys i que li permetrà donar accés a la xarxa 5G de Vodafone als seus clients. A través d'aquest servei d'infraestructura de xarxes, Finetwork ofereix una cobertura "gairebé absoluta" en la geografia nacional, amb una empremta FTTH (fibra fins a la llar) que, segons la companyia, assolirà en els propers mesos gairebé 20 milions d'unitats immobiliàries.