Ouigo respon al ministre de Transporte, que aquest matí ha anunciat la intenció de la seva competidora, Renfe, en denunciar-lo davant de la Comissió Europea per anar "contra el procés de liberalització" ferroviari que Adif i tots els operadors van acordar el 2020. En una entrevista en Onda Cero, Óscar Puente ha advertit de presumptes "conductes deslleials" per part de l'operador francès i de la intenció del Ministeri de denunciar-ho a Brussel·les.

Per la seva part, Ouigo assenyala que, de moment, no han rebut cap notificació sobre aquesta presumpta denúncia. Diu també que en l'empresa estan "tranquils" i a més, confien en el funcionament del seu "model industrial", que "ha permès democratitzar l'alta velocitat a Espanya" i que ha permès "que cada vegada més ciutadans puguin viatjar amb tren, el medi més sostenible."

Des de la companyia destaquen que l'esforç de tots els empleats d'Ouigo està centrat en aquest moment en la seva activitat comercial, a consolidar les destins on ja operen i en les noves obertures previstes per a aquest 2024. En concret, Elx i Múrcia el 5 de setembre. Així com, Sevilla, Màlaga i Còrdova a la tardor.

Cal recordar que el ministre li va declarar la guerra a Ouigo i Iryo, les competidores de Renfe, fa tres mesos. Els acusa que la seva política de preus baixos estigui danyant els comptes de Renfe. En alguna ocasió ha afirmat que aquests dos operadors (principalment Ouigo) venen bitllets de tren "molt per sota del cost" i han arrossegat a Renfe "a uns resultats molt dolents en corredors que eren altament rendibles".

Fins i tot es va plantejar acudir a la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) perquè l'organisme estudiés si estaven emprenent pràctiques "profundament deslleials". Però la CNMC, de moment, s'ha posicionat a favor dels nous operadors.

Recentment, va declarar que els cànons que cobra Adif a les empreses ferroviàries a Espanya per circular per les seves vies, són molt altes, de fet són les terceres més altes d'Europa, només per darrere de les de França i el Regne Unit. De manera que ha aprovat nous criteris per supervisar els esmentats cànons i que siguin comparables als dels països del nostre entorn.

La francesa Ouigo i la italiana Iryo havien demanat al Govern espanyol que revisi la fórmula amb què Adif aplica els cànons, per poder baixar costos i transportar més viatgers. Si bé, cap companyia ferroviària no aconsegueix encara ser rendible, perquè malgrat que els trens van plens, els cànons són molt alts i no poden obtenir beneficis.

Puente, en veure la CNMC alineada amb aquestes companyies, ha optat ara per acudir a Brussel·les.