Gestiona més de 70.000 pantalles arreu del món, compta amb més de 150 clients i està present en més de 25 països. Nsign.tv, una de les empreses catalanes més internacionals presents a l'ISE 2025, té el truc perquè els negocis venguin fins a un 50% més: treure els cartells tradicionals i substituir-los per pantalles, monitors i televisors. La companyia de software per a pantalles informatives va néixer fa una dècada de la mà de Toni Viñals, CEO i fundador de l'empresa, que assegura que compten amb clients com el Grup Áreas, Burger King Alemanya, Cinépolis, GoodNews, PwC i Bon Preu. "El que fem és atraure al consumidor a través de les pantalles. Els usuaris estan en constant interacció amb els televisors i vam creure que als negocis també els vindria bé adaptar-se", argumenta el directiu.
"Busquem cridar l'atenció"
De fet, explica que "transformen" qualsevol espai físic, substituint els rètols tradicionals per monitors digitals. "Una empresa com GoodNews, per exemple, que és moderna i digital, li encaixa un negoci com el nostre. Ells tenen un contingut molt potent a Instagram i vam creure que una manera d'acostar els seguidors als punts físics era a través de les pantalles. Vam digitalitzar la comunicació a través d'una planificació, per posteriorment dur-ho a terme a les botigues", assegura.
A més, destaca que estudis realitzats per les agències de màrqueting apunten que el client consumeix més quan hi ha pantalles als comerços perquè "els criden més l'atenció" i que ells el que han fet ha sigut plasmar-ho. "Fem baners, mega pantalles, anuncis i altres projeccions per captar l'atenció perquè quan col·loques un rètol tradicional, al cap de 3 dies es converteix en paisatge per l'usuari".
En aquest sentit, recorda que quan un client veu rètols bruts, ratllats o amb els preus canviants és més reticent a l'hora de comprar. "El futur passa per cada cop implementar més pantalles i que tot estigui més digitalitzat, però integrat als espais físics de mobiliari i arquitectura. A banda, la intel·ligència artificial ens ajudarà a fer-ho més fàcil i dinàmic a l'hora de gestionar el contingut". A més, recorda que "ara es veu molt evident, però fa una dècada no ho era. Vam començar a treballar, a testejar i a veure productes. Vam entrar en el món audiovisual i vam veure una oportunitat per millorar la comunicació en vista al consum", agrega.
"Els primers clients que vam tenir van ser Grup Àreas i les òptiques Cottet, i vam observar que hi havia punts de millora per incrementar les vendes. Són empreses grans que gastaven molt i vam aconseguir que fossin més eficients", afirma. Així, afegeix que les pantalles i les projeccions poden fer que una empresa vengui fins a un 50% més, però agrega que el secret és saber-ho fer.
8 milions de facturació
Actualment, l'empresa compta amb una quarantena de persones, l'any passat van facturar 7,9 milions d'euros i de cara a aquest 2025 preveuen incrementar un 25% la xifra. "Hem obert oficina als Estats Units i Mèxic, i tenim presència a 25 països i esperem que la xifra vagi a l'alça". Nsign.tv treballa sobretot amb col·laboradors internacionals que es dediquen a fer tota la implementació audiovisual i amb Mònica Fernández designada directora general ara fa un any, el que busca el negoci és ser la següent scale-up catalana. "Les empreses més grans són les més interessades a aconseguir ser innovadores. Aquests negocis busquen l'eficiència, reduir les despeses i ser més productius i nosaltres els hi oferim", acaba Viñals.