La multinacional Paramount Global acomiadarà al 15% de la plantilla als EUA, unes 2.000 persones, arran del seu procés de fusió amb el també gegant del cinema i l'entreteniment SkyDance. Paramount, productora de pel·lícules com a Titanic i propietària de canals com Nickelodeon i MTV, considera que ha d'eliminar duplicitats en diverses àrees de l'empresa, com màrqueting i comunicacions, a més de la racionalització de l'estructura corporativa, reduint la plantilla en finances, legal, tecnologia i altres funcions de suport. "Aquestes accions es duran a terme en les properes setmanes i es completaran en gran manera a finals d'any", va avançar el codirector financer de Paramount Global, Chris McCarthy.

Però el que més pesa per prendre aquesta decisió és el voluminós nivell de 4.956 milions d'euros (5.413 milions de dòlars) en pèrdues que ha registrat la companyia al tancament del segon trimestre de 2024, davant els 'números vermells' de 274 milions d'euros (299 milions de dòlars) del mateix període de 2023, després de revisar a la baixa el valor del seu negoci de televisió per cable abans de la seva imminent fusió amb SkyDance, productora de pel·lícules com Top Gun: Maverick o Star Trek: En la foscor. Paramount va amortitzar el valor d'aquests actius en 5.980 milions de dòlars (5.475 milions d'euros) com a conseqüència del deteriorament de fons de comerç. Així mateix, Paramount Global va comptabilitzar un impacte negatiu de 15 milions de dòlars (13,7 milions d'euros) per l'ajustament a la baixa de del valor comptable de llicències de la Comissió Federal de Comunicacions (FCC).

La compra de Paramount per SkyDance, en una operació valorada en més de 7.386 milions d'euros (8.000 milions de dòlars), comporta un pla d'estalvi global de 2.000 milions de dòlars anuals (1.831 milions d'euros) en eficiències de costos identificats per Skydance, que en el cas de la reducció de plantilla suposarà 500 milions de dòlars (458 milions d'euros).

Pèrdues duplicades en un any

La facturació de Paramount Global en el trimestre va sumar 6.813 milions de dòlars (6.237 milions d'euros), un 10,5% menys que un any abans, incloent una baixada del 17,2% en els ingressos del negoci de televisió, fins a 4.271 milions de dòlars (3.910 milions d'euros), mentre que l'àrea de streaming (DTC) va facturar 1.880 milions de dòlars (1.721 milions d'euros), un 13% més, segons va informar Europa Press. Del seu costat, la divisió de producció de pel·lícules va registrar en el segon trimestre una caiguda del 18,3% de la facturació, fins a 679 milions de dòlars (622 milions d'euros).

De tal manera, en els sis primers mesos de 2024 la companyia va registrar pèrdues de 5.967 milions de dòlars (5.463 milions d'euros), quadruplicant els 'números vermells' de 1.417 milions de dòlars (1.297 milions d'euros) de la primera meitat de 2023, mentre que els ingressos van sumar 14.498 milions de dòlars (13.273 milions d'euros), un 2,6% menys.

"El creixement dels guanys de DTC durant els últims quatre trimestres ha totalitzat gairebé 900 milions de dòlars (824 milions d'euros) i som en camí d'assolir la rendibilitat nacional per a Paramount+ el 2025", van destacar els coconsellers delegats de Paramount Global, George Cheeks, Chris McCarthy i Brian Robbins, en una nota.