Pascual va tancar l'últim exercici amb una facturació de 914 milions d'euros, el que representa una alça del 8,2% respecte als resultats registrats el 2022, en un entorn difícil caracteritzat per la inflació i la inestabilitat internacional derivada dels conflictes bèl·lics. En concret, la firma espanyola va registrar un benefici brut d'explotació (Ebitda) de 51 milions d'euros, un 24% més, però sense arribar encara als nivells de resultats previs a la pandèmia.
El president de Pascual, Tomás Pascual, ha assenyalat que la firma continua "avançant pel bon camí" en un context marcat per la inflació, on no han traslladat "els augments de costos als preus", pel que han "ajustat els marges". "Tenim un projecte sòlid i sostenible amb una visió a llarg termini que inclou aspectes econòmics, socials i ambientals, buscant no només la rendibilitat, sinó també la creació de valor a tota la nostra cadena", ha recalcat.
La setmana passada, el president de Pascual es va mostrar confiat que el grup assolirà els 1.000 milions d'euros en facturació durant el 2026, avançant així les previsions del seu pla estratègic, que estimava aconseguir aquesta xifra el 2027. "Els 1.000 milions d'euros és una xifra que tenim en el pla i que hauria d'arribar el 2027, però anem una mica per davant de la previsió que teníem. Així, pot ser que arribin abans, el 2026, però no estic segur que arribin el 2025", va assegurar. Així, la companyia s'ha convertit en un dels principals players de la indústria del cafè per a hostaleria d'Espanya, després de l'adquisició de Jurado el 2022, així com la seva aposta decidida pel mercat plant-based, el d'aigües i el consum fora de la llar.
Exportacions
D'altra banda, Pascual ha continuat impulsant la seva presència a escala internacional, on porta els seus productes a més de 50 països dels cinc continents i la seva activitat internacional representa el 6% de la seva facturació total, aproximadament 57 milions d'euros el 2023, que suposa un increment de prop del 68% respecte a l'any anterior. Per seguir amb aquest creixement, la firma està avançant a través d'acords de joint venture amb socis destacats a Amèrica Central, l'Àfrica i el Sud-est Asiàtic. Amb això, a més d'enfortir la seva exportació, especialment de iogurts, la companyia s'enfoca a la producció local en altres països.
Paral·lelament, la multinacional espanyola continua apostant pel relleu generacional en el camp a través de beques dirigides a fills de ramaders i agricultors per contribuir a frenar l'abandonament de les explotacions ramaderes i agrícoles a Espanya. A més, impulsa la gestió responsable i eficient en l'aprovisionament de llet i cultius, promovent la sostenibilitat a través de programes agropecuaris. L'empresa ha treballat per millorar la rendibilitat de les granges de ramaders i reduir l'impacte ambiental a les zones rurals mitjançant pràctiques agrícoles eficients i el benestar animal.
Aposta per les begudes vegetals
D'altra banda, Pascual reforça la seva aposta pel desenvolupament, fabricació i comercialització d'aliments saludables. Un 93% de les vendes corresponen a productes que es consideren de consum habitual segons les recomanacions nutricionals. El 2023 va introduir al mercat Pastor d'Aranda, una beguda 100% natural l'únic ingredient del qual és la mazada, mentre que Bifrutas continua ampliant el seu portafoli amb alternatives plant-based per oferir productes "innovadors i saludables" que satisfacin les necessitats del consumidor.
Així mateix, Mocay ja és 100% de torrat natural, la marca navarresa de cafè ha aconseguit l'objectiu que es va proposar d'aconseguir un 0% de torrefacte a les seves mescles de cafè, complint així el compromís adquirit fa tan sols dos anys. En l'àmbit mediambiental, la firma ha avançat en la consecució d'una cadena alimentària més sostenible, en qüestions de neutralitat climàtica i la innovació d'envasos 100% circulessis.