Pasqual ha presentat la seva nova marca Movit, una proposta de la companyia amb una "fórmula única" que pretén recuperar terreny al sector de la llet, en què ha invertit quatre milions d'euros per al seu llançament en un període de tres mesos. L'empresa familiar ha aprofitat la presentació del seu nou pla estratègic per a 2027 per introduir la seva nova aposta davant de l'avenç de les marques blanques, en un acte protagonitzat pel director general de Negocis de Pascual, César Vargas, i la directora de Negoci Lacti, Natalia Fernández, en el qual s'ha posat de manifest que la intenció és "rellançar i reinventar" el porfolio lacti de la companyia, que ocupa un 40% de la seva facturació.
"Volem deixar de vendre llet i començar a vendre els beneficis de la llet", ha recalcat Vargas, que ha xifrat en uns 1.000 milions l'objectiu de facturació d'aquesta nova estratègia de la companyia per abans de 2027. A més, també pretenen assolir els 100 milions fora d'Espanya en uns tres o quatre anys (actualment, la facturació internacional se situa en prop dels 50 milions).
Adeu a la Llet Pascual Calci
Per la seva part, Fernández ha presentat un estudi en el qual s'ha exposat que la categoria llet ha perdut "atractiu" en els últims anys. Per això, la nova aposta de Pascual se centra en la cura integral i, en concret, en la mobilitat. "Movit tindrà per objectiu la mobilitat integral al món lacti", ha destacat Fernández, que ha afegit que la nova fórmula incorporarà magnesi, zinc, vitamina C i manganès amb l'objectiu de ser un "vehicle" per a aquesta mobilitat integral.
Aquesta nova marca substituirà l'actual Llet Pascual Calci, ja que és una proposta "molt superior", i la intenció que es marca l'empresa és duplicar la quota de mercat de Calci, que es troba entorn del 6%. A més, Vargas ha comentat que les marques blanques ocupen dos terços de la categoria, per la qual cosa amb Movit es pretén "guanyar rellevància" amb altres arguments que no siguin només el preu. Així mateix, el nou producte ja es troba en el 50% de la distribució, segons han assegurat els directius, i s'està tractant de "convèncer" Mercadona perquè incorpori Movit als seus supermercats.
Pla estratègic per a 2027
Vargas ha assenyalat que Pascual pretén créixer "a través de la innovació, i amb Movit es fa un pas important". L'objectiu que s'ha marcat la firma és assolir els 1.000 milions de facturació per a 2027, encara que el director general de Negoci s'ha mostrat optimista i ha afirmat que es podria aconseguir aquest any. A més, Fernández ha posat de manifest la intenció que aquesta nova aposta per la innovació i els nous productes suposin el 30% de la facturació el 2027.
Més enllà de la renovació del porfolio lacti, Pascual pretén dur a terme inversions en les àrees de l'aigua, cafè, begudes vegetals, i en la seva distribuïdora Qualianza, que és la quarta a Espanya. Finalment, per a aquest exercici, Fernández ha declarat que Pascual preveu tancar l'any amb una facturació de prop de 950 milions d'euros.