Línia Directa va guanyar 59,5 milions d'euros el 2022, un 46% menys que l'exercici anterior. La consellera delegada, Patricia Ayuela, explicava aquest divendres en la presentació de resultats que la companyia d'assegurances "no ha estat immune" a la conjuntura econòmica, que ha qualificat de "molt dura". Principalment per una inflació rècord i un increment de la sinistralitat que ha afectat tot el sector, però de manera especial al ram d'auto, "que és el més fort per a la companyia".
La facturació per primes, tanmateix, ha assolit el volum més alt en la història de la companyia d'assegurances. En el conjunt de l'any passat va ascendir a 946,7 milions d'euros, un 4,4% més que en el mateix període de 2021. El que el situa de nou en nivells prepandèmia. "Creixem en primes i nombre d'assegurats", apuntava la CEO.
En concret, Línia Directa ha captat 114.000 clients nous l'últim any, situant la seva cartera en gairebé 3,5 milions de clients. I l'entrada més important ha estat en el ram de casa, on creixen un 5,6% fins als 752.000 clients, seguit del ram de salut, amb una alça del 4,6%, fins als 110.000 clients. Però en nombre d'assegurats, el ram de motor continua sent el seu fort, amb 2,59 milions de clients, encara que va ser el que menys va créixer, un 2,7%.
L'entrada de nous clients els ha portat a augmentar la facturació en totes les línies de negoci en les que opera. En autos, els seus ingressos van ascendir a 772,8 milions d'euros, un 3,3% més; En casa, van elevar les vendes un 9,5%, fins als 143,7 milions d'euros i en salut, van assolir els 29 milions, un 10% més que el 2021. El que li els porta als 946,7 milions en primes.
Ayuela destacava que, malgrat un entorn "no favorable" les primes de Línia Directa s'han mantingut un 13% per sota de la mitja del sector, la qual cosa els fa ser "més competitius". Preguntada per si seguiran els passos de Mapfre, que ja ha anunciat una pujada de preus en el ram d'auto per combatre la inflació, la CEO indicava que cada companyia "seguirà una estratègia" però la d'ells serà recuperar el marge tècnic i que cada client pagui segons el seu risc.
"És important per a nosaltres mantenir la diferència de primes del 13% en un context on la resta de les companyies pugen preus, és un avantatge competitiu perquè els clients que busquen canviar de companyia troben a Línia Directa", comentava. Sobre els preus, l'executiva insistia que mantindran la política que han aplicat el 2022, en la que cada client paga segons el risc, però no realitzaran una pujada generalitzada el 2023.
"Intentem no mutualitzar entre clients. Això vol dir que alguns clients el risc dels quals s'ha deteriorat, pagaran més; i altres clients, el risc dels quals no s'hagi deteriorat, no pagaran més". Quant a la caiguda del resultat del 46%, la consellera delegada subratllava que s'han donat "diversos factors", les tensions a la cadena de subministraments, l'alentiment de les vendes de vehicles de segona mà, la caiguda de matriculacions de cotxes nous i sobretot, una inflació més important i sinistralitat en el ram d'auto.
Tot això ha fet de 2022 "un any molt intens, amb enorme pressió sobre els marges asseguradors, sobretot en el ram de l'automòbil", apuntava. Per a aquest 2023, Patricia Ayuela assenyalava que Línia Directa continua controlant les despeses "estrictament", i impulsant la digitalització, si bé, els seus clients interactuen ja més per aquests canals que per telèfon. "Som una companyia austera i amb contenció de despeses en general", concloïa.