PayPal s'afegeix a l'ona d'acomiadaments entre les grans companyies tecnològiques. La plataforma de pagaments ha anunciat aquest dimarts en un comunicat que acomiadarà a 2.000 empleats, al voltant del 7% plantilla. D'aquesta forma, se suma a altres grans firmes com Spotify, IBM, Phillips, Google, Microsoft, Meta o Tesla, que en els últims mesos han protagonitzat acomiadaments massius per diferents motius.
Dan Schulman, president i conseller delegat de la companyia, ha assegurat que durant l'any passat PayPal va aconseguir un progrés significatiu en l'enfortiment i remodelació de l'empresa per "abordar el desafiador entorn macroeconòmic". Un procés que ha dut a terme paral·lelament a una estratègia d'inversió per "satisfer les necessitats" dels seus clients. Però ara, la tecnològica creu necessari dur a terme una reestructuració.
"Si bé hem aconseguit un progrés substancial en la mida correcta de la nostra estructura de costos i enfoquem els nostres recursos en les nostres prioritats estratègiques centrals, tenim més feina per fer. Hem de continuar canviant a mesura que el nostre món, els nostres clients i el nostre panorama competitiu evolucionen", ha assenyalat Schulman.
En aquest sentit, el CEO de PayPal considera que "abordar aquests canvis requereix que prenguem decisions difícils que afectaran alguns dels nostres col·legues". Els acomiadaments es duran a terme en les properes setmanes i afectaran més unes divisions de l'empresa que d'altres, encara que el directiu no ha especificat en el comunicat quins seran.
Així mateix, Schulman ha destacat que tractaran els treballadors acomiadats "amb el respecte més gran i empatia", els proporcionaran "generoses" indemnitzacions i facilitaran el procés de sortides. "Enfrontarem això junts, aprofitant l'escala incomparable de la nostra plataforma global, les inversions estratègiques que hem realitzat per enfortir les nostres capacitats centrals i la confiança i lleialtat dels nostres clients", ha afegit Schulman.
En els seus comptes de resultats corresponents al tercer trimestre, PayPal va superar les expectatives d'ingressos. En els nou primers mesos de l'any, els ingressos de PayPal van créixer un 9%, fins a aconseguir els 20.135 milions de dòlars, però el benefici de la companyia no va acompanyar als ingressos i es va veure reduït en un 56%, fins als 1.498 milions de dòlars fins a setembre.
Les estimacions per a l'últim trimestre del 2022 que va realitzar la pròpia companyia van estar per sota de les expectatives. PayPal publicarà els seus resultats del quart trimestre i del conjunt de l'any el pròxim 9 de febrer.