PayPal assegura que Espanya, on porten gairebé vint anys, és un mercat molt rellevant per al grup i així ho demostren el nombre de comptes actius, que assolien els 6,5 milions a tancament de 2023, davant els 5 milions d'usuaris que tenien el 2019. L'empresa nord-americana ha crescut un 30% en els últims quatre anys i s'ha consolidat com un dels mètodes de pagament més populars al nostre país. Encara que cada vegada hi ha més competidors i Bizum, és un clar exemple.
Encara que Bizum (que té 27 milions d'usuaris) és més popular en el pagament entre particulars, compte a compte, també està creixent en el pagament en comerços electrònics, un servei que ofereix ja a 65.500 empreses. Però PayPal defensa el seu lideratge a Espanya i assegura que la "confiança" que s'han guanyat durant els seus gairebé 20 anys a Espanya, els permet continuar sent el mètode de pagament més utilitzat quan un particular realitza una compra per Internet.
Segons les seves xifres, més de la meitat dels espanyols elegeix PayPal davant altres mètodes de pagament actualment. "Som el mètode de pagament més confiable a Espanya. El 53% dels espanyols confia en PayPal per pagar online. La confiança i seguretat que et dona pagar amb Paypal és difícil de trobar en altres mètodes de pagament perquè el comerç electrònic té moltes implicacions, gestió de frau, disputes... moltes coses complexes de gestionar. I aquesta confiança que hem construït no és tan fàcil de guanyar", assenyalava aquest dimarts Beatriz Giménez, country mànager de Paypal Iberia, en una trobada amb mitjans.
Giménez assegura que l'ús de PayPal no s'ha vist reduït des que Bizum apareix com a forma de pagament als comerços online i valora que hi hagi altres alternatives. "És important per a economies com l'espanyola tenir un sistema variat i que ofereixi diversitat", apuntava. D'altra banda, la country mànager indicava que els consumidors espanyols han gastat 296 euros al mes de mitjana en compres online durant 2023, la qual cosa suposa un increment del 17% respecte als 252 euros de 2022. Un increment que és en línia amb altres mercats com el Regne Unit, on la despesa ha passat de 348 lliures a 407 lliures. O Alemanya, on la despesa s'ha elevat dels 295 euros fins als 328 euros.
La roba i els complements (46%) són la categoria més popular en les compres online, seguit de despeses de viatge i turisme (35%), les factures de telèfon, assegurances o subministraments (34%), els productes d'alimentació i begudes (30%) i les entrades de cinema, museus o festivals (28%).
Així mateix, la responsable de PayPal a Espanya destacava que el 48% de les pimes espanyoles, gairebé la meitat, van començar a vendre online fa dos anys. "És com si el Covid la despertés i van començar a preparar-se". Ara, el 85% d'elles afirma que l'adopció de tecnologies digitals l'ha ajudat a fer créixer el seu negoci.