Canvis a Glovo. La companyia barcelonina de delivery ha nomenat Pedro Sobral director general de la companyia a Espanya, que fins ara assumia la màxima direcció per a Portugal, segons ha informat aquest dimecres l'empresa en un comunicat. Sobral, enginyer mecànic per l'Institut Superior Tècnic de Lisboa, liderarà a partir d'ara tota l'operació del principal mercat de Glovo a escala mundial.

Pedro Sobral, nomenat nou director general de Glovo España, es va incorporar a la companyia en juny de 2022 com a director de Brands Ads en l'àmbit global, la divisió que ofereix solucions i eines publicitàries a les marques, restaurants i botigues col·laboradores per accelerar el seu creixement dins de l'aplicació. Després de consolidar aquesta vertical, Pedro va assumir el rol de director general per a Portugal, on va registrar importants creixements de negoci i consolidació de les noves verticals.

Nou model laboral a Glovo

Passats tres anys des de la seva incorporació a l'empresa, el nou director general de la companyia de delivery s'encarregarà ara de liderar el negoci de Glovo a Espanya amb l'objectiu d'implementar el nou model laboral, així com l'ampliació de l'oferta multicategoria dins de l'aplicació.

Sobral ha destacat que "després de deu anys d'activitat a Espanya, la companyia viu ara un dels moments més apassionants i reptadors de la seva història". "Per aquest motiu i molts d'altres, liderar l'equip de Glovo a Espanya és una oportunitat única", ha afegit.

Impacte de 100 milions

L'empresa tecnològica va decidir al desembre impulsar un nou model a Espanya per operar amb repartidors laborals en comptes de treballadors autònoms. La companyia fundada per Oscar Pierre va fer aquest anunci un dia abans que el seu fundador declarés com a investigat davant de la magistrada del Jutjat d'Instrucció número 31 de Barcelona pel seu model de falsos autònoms i pel que va ser investigat en un procés penal.

Delivery Hero, la plataforma alemanya propietària de Glovo, va estimar llavors que el canvi de model laboral de la seva filial a Espanya tindrà un impacte d'uns 100 milions d'euros en el seu resultat brut d'explotació (ebitda) ajustat per a l'exercici fiscal 2025. "La direcció de Glovo ha decidit canviar d'un model autònom a un model basat en ocupació per als seus repartidors a Espanya per evitar més incerteses legals que condueixin a un augment de contingències", va indicar l'empresa alemanya.

S'espera que el canvi de model operatiu, limitat al negoci de Glovo a Espanya, tingui un impacte d'aproximadament 100 milions d'euros sobre l'ebitda ajustat per a l'any fiscal 2025 i, malgrat aquest impacte, Delivery Hero preveu que Glovo generi un ebitda ajustat positiu a Espanya durant l'exercici 2025.

La plataforma alemanya va facturar 12.796 milions d'euros el 2024, la qual cosa suposa un 22,3% més en termes absoluts i un 21,9% més si s'inclouen ajustaments per motius d'inflació. La divisió a la regió d'Àsia va reportar a la companyia un terç dels seus ingressos, amb unes vendes de 4.072 milions d'euros, i un creixement anual del 9,2%. Mentre que Europa, amb 1.892 milions, suposa un 14% del total, però es va disparar amb increments del 24,3%.