PepsiCo va augmentar els ingressos en un 10,4% i va disparar els beneficis en un 92,3% a escala mundial en el segon trimestre d'aquest any en comparació amb el mateix període de l'any anterior. Aquests resultats han portat la companyia que presideix el català Ramón Laguarta a revisar a l'alça les expectatives per a 2023.
La multinacional nord-americana de snacks i refrescos va tancar el segon trimestre d'aquest any amb un benefici net atribuït de 2.748 milions de dòlars (2.467 milions d'euros), un 92,3% més en comparació amb el mateix període de l'exercici anterior, quan la companyia es va veure afectada per la guerra a Ucraïna. L'esclat d'aquest conflicte bèl·lic va comportar un deteriorament dels seus actius a Rússia.
Els ingressos nets en el segon trimestre van ascendir a 22.322 milions de dòlars (20.040 milions d'euros), un 10,4% més en valors absoluts i un 13% més en dades orgàniques. No obstant això, es pot tenir en compte que aquesta multinacional va aplicar en el trimestre una pujada de preus del 15% de mitjana, que va assolir el 20% a Europa, mentre que els volums comercialitzats van disminuir un 2,5%.
En el cas d'Europa, les vendes van augmentar un 13%, fins a 3.428 milions de dòlars (3.077 milions d'euros) i, en Llatinoamèrica, un 18%, fins a 2.856 milions de dòlars (2.564 milions d'euros).
A conseqüència dels resultats registrats fins aquest juny, PepsiCo, que ja havia revisat a l'alça les seves previsions anuals a l'abril, ha tornat a elevar les seves projeccions per a tot l'exercici de 2023. Així, la companyia espera aconseguir un creixement orgànic dels ingressos del 10%, davant el 8% estimat anteriorment, i un creixement del 12% del benefici per acció bàsica en moneda constant, tres punts percentuals més que a l'abril.
Amb aquestes perspectives, la companyia anticipa retorns en efectiu per als accionistes d'aproximadament 7.700 milions de dòlars (6.913 milions d'euros), inclosos 6.700 milions de dòlars (6.015 milions d'euros) en dividends i recompres d'accions per import de 1.000 milions de dòlars (898 milions d'euros).
En el conjunt del primer semestre, PepsiCo va obtenir un benefici net atribuïble de 4.680 milions de dòlars (4.201 milions d'euros), un 17,7% inferior al comptabilitzat en la primera meitat de l'any passat, mentre que els ingressos nets van sumar 40.168 milions de dòlars (36.062 milions d'euros), un 10,3% més.