Després d'un any de la seva posada en marxa, el hub digital mundial de PepsiCo a Barcelona segueix immers en el seu procés de reclutament de perfils d'altes capacitats digitals com Data Scientists (Científics de Dades), Machine Learning Engineers (Enginyers d'Aprenentatge Automàtic), Data Engineers (Enginyers de Dades), Service Designers (Dissenyadors de Serveis) i Product Managers. Camí de complir el seu objectiu inicial per ocupar prop de 400 persones per a 2024, actualment té un equip de 150 persones de 30 nacionalitats diferents, d'entre els quals un 33% són dones, majoritàriament en les àrees de ciència de dades i analítica.

Aquest centre constitueix l'aposta de PepsiCo per accelerar la seva transformació digital, mitjançant la centralització del desenvolupament dels principals programes de digitalització globals. També exerceix d'incubador de solucions per estimular un canvi de cultura intern que ajudarà la companyia a impulsar la innovació a llarg termini. Per això, el seu primer any de vida, el hub s'ha centrat en la posada en marxa de l'agenda de digitalització de PepsiCo partint de les seves prioritats globals i posant focus en la creació de noves solucions digitals per a la millora dels processos de planificació, fabricació, distribució i venda.

D'entre els grans projectes iniciats destaca Integrated Business Planning (IBP), que explica entre altres components analítics amb una funcionalitat de predicció de la demanda que es basa en intel·ligència artificial i es nodreix de múltiples fonts de dades. L'eina, implementada per primera vegada en la unitat de negoci d'Espanya, permet afinar la presa de decisions al mateix temps que simplifica i automatitza la planificació gràcies a l'obtenció d'un pla compartit per a les funcions comercials, de producció i finances.

Un altre projecte desenvolupat és una eina d'optimització de polítiques promocionals que ja s'està implementant amb alguns clients als Estats Units. El programa, basat en un algoritme de predicció de demanda, permet trobar la combinació òptima de promocions que garanteix un calendari òptim per a PepsiCo i els seus clients.

"El nostre hub és un motor i pilar fonamental de l'estratègia de transformació digital de la companyia a nivell global. El centre està al servei de la companyia i és un de punt de trobada entre el coneixement de negoci, les necessitats a resoldre i la tecnologia necessària per a això. Aquest primer any hem reclutat un gran talent digital posant especial focus en la diversitat, estem molt orgullosos de comptar ja amb un 33% de dones a l'equip" afirma Gaston Besanson, responsable del hub i vicepresident de Global Data Science en PepsiCo.

La multinacional nord-americana d'aperitius i refrescos va anunciar l'aposta per la seu espanyola, situada en Cornellà de Llobregat (Barcelona) a finals de 2021, amb una inversió prevista d'uns 70 milions d'euros, a desenvolupar en el període 2022-2025. La multinacional vol treure partit de les dades, mitjançant la seva gestió més adequada, per a la qual és bàsic disposar de la intel·ligència artificial i el Big Data.