El laboratori nord-americà Pfizer va obtenir un benefici net atribuït de 5.543 milions de dòlars (5.042 milions d'euros) en el primer trimestre de 2023, la qual cosa suposa un descens del 29,5% en comparació amb el mateix període de 2021, va informar l'empresa.
La multinacional va veure caure un 28,7% els seus ingressos entre gener i març, fins a 18.282 milions de dòlars (16.629 milions d'euros), incloent-hi una baixada del 77% dels ingressos per les vendes de 'Comirnaty', la vacuna contra la Covid-19, fins a 3.064 milions de dòlars (2.787 milions d'euros), mentre que Paxlovid, el tractament oral contra la malaltia, va reportar ingressos de 4.069 milions de dòlars (3.701 milions d'euros), un 177% més.
De cara al conjunt de l'any, la multinacional espera assolir una xifra de negoci neta d'entre 67.000 i 71.000 milions de dòlars (60.943 i 64.581 milions d'euros), la qual cosa suposaria una caiguda d'entre el 33% i el 29% respecte dels ingressos registrats el 2022.
En concret, Pfizer espera que els ingressos per la venda de 'Comirnaty' disminuiran aquest any un 64%, fins a uns 13.500 milions de dòlars (12.280 milions d'euros), mentre que els de 'Paxlovid' s'acostaran als 8.000 milions de dòlars (7.277 milions d'euros), un 58% menys.
"Els nostres resultats del primer trimestre van estar en línia amb les nostres expectatives, la qual cosa subratlla la nostra confiança contínua a aconseguir un creixement dels ingressos operatius del 7% al 9% per a l'any fiscal 2023, excloent els nostres productes Covid-19 i els impactes canviaris anticipats", va declarar David Denton, director financer de Pfizer.
"Esperem que la major part d'aquest creixement tingui lloc durant la segona meitat de 2023, donat el moment dels nostres llançaments esperats a curt termini," va afegir.