Comissions Obreres (CCOO) ha cridat a la vaga els treballadors de Paack Logistics per protestar contra l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) que afecta pràcticament la meitat de la plantilla de les oficines de Barcelona. D'aquesta manera, el sindicat ha convocat l'aturada pels dies 3, 4 i 5 de setembre, com a protesta a la mesura d'acomiadament col·lectiu presentada per l'empresa que afecta 86 persones de 178 treballadors, pertanyents a les oficines centrals de la capital catalana.
Entre les 86 persones afectades per l'ERO es troben tots els membres del comitè d'empresa, format íntegrament per Comissions Obreres. A més, l'acomiadament col·lectiu inclou treballadores amb dret a prioritat de permanència, com embarassades, víctimes de violència de gènere i persones amb adaptacions de jornada, entre altres. "Aquesta acció constitueix una greu vulneració dels drets fonamentals", han denunciat des del sindicat. A més, apunten que l'ERO constitueix una "greu" vulneració de drets fonamentals, a banda de criticar l'actitud "intransigent" de Paack Logistics.
Segon ERO de l'empresa
"La direcció de Paack Logistics mostra una actitud intransigent i es tanca a desafectar a aquestes persones, així com a acceptar les propostes del comitè per a minimitzar els efectes de la mesura: reducció del nombre d'afectats, increment de la indemnització legal i garanties d'ocupació com la de no acomiadar en un futur", han agregat des del sindicat.
Aquest és el segon ERO que presenta l'empresa en menys de dos anys, ja que l'abril de l'any passat es van acomiadar 62 persones, segons ha manifestat CCOO. El sindicat ha assegurat que l'empresa atribueix els acomiadaments a causes "econòmiques, productives i organitzatives", però que "no han pogut ser prou demostrades" durant les reunions de negociació. L'organització de treballadors també denuncia que l'empresa està externalitzant serveis que es realitzen a baix cost des del Marroc.
Paack, a la recerca de la rendibilitat
A principis d'any, la start-up de logística especialitzada en última milla va recaptar 10 milions d'euros de part del fons Next Tech de l'Institut de Crèdit Oficial (ICO). Amb aquest capital, Paack Logistics tenia l'objectiu de recuperar la rendibilitat després de dos anys registrant pèrdues. L'operació va ser aprovada per l'entitat ara fa un any, però no es va fer efectiva fins al febrer de 2024.
Aquesta injecció de capital era una continuació de la ronda que es va executar ara fa un any amb els accionistes ja existents i valorada en 45 milions d'euros. En aquell moment les quantitats es van repartir amb 30 milions d'euros de capital social liderat pel fons francès Infravía Growth i els 15 milions d'euros restants emesos en deute tradicional i d'adhesió al circulant amb BBVA. La transacció es va fer a través de la iniciativa Spark de l'entitat bancària.