Amb el focus posat en la ciència, l'eficàcia i l'educació, la companyia catalana de dermocosmètica Primaderm, empresa que forma part del holding Goaf Group, va tancar el 2024 registrant un augment de les vendes del 40,2% respecte a l'any anterior. La facturació total va ser de 25 milions i l'ebitda va superar els 5 milions d'euros. La firma amb seu a Gavà es troba present a més de 600 farmàcies i, al llarg de l'últim exercici, va destacar especialment en aquest canal, que actualment representa el 62% de les vendes totals del grup.

Per a aquest 2025, el negoci aspira a créixer un 32% i redoblar la seva aposta per l'internacional. Per aconseguir-ho, esperen arribar a acords amb distribuïdors d'Àsia, els Estats Units i Llatinoamèrica, a més de països clau com el Líban o el Vietnam, per ampliar el seu públic objectiu més enllà de l'europeu.

"Apostem per les farmàcies de proximitat, les que coneixen el seu client i s'interessen per ell. Creiem en la importància de la recomanació farmacèutica perquè el client trobi el producte adequat per a la seva pell", defensa Ricard Julià, membre del consell de Primaderm. "L'eficàcia d'un cosmètic no resideix només en la seva fórmula, sinó en les necessitats de cada pell. El farmacèutic, amb el seu coneixement, guia aquesta elecció per a una cura personalitzada", agrega.

"Educar el client és clau en dermocosmètica"

Més enllà de l'increment de vendes, des de Primaderm busquen augmentar la seva quota de mercat a tall de taca d'oli: aterrar en punts estratègics a través de les farmàcies i fidelitzar els usuaris amb la seva fórmula particular: ciència, eficàcia i honestedat. "Aquest és l'ADN de la nostra companyia, sense deixar de banda l'educació, que és fonamental. Cal educar el consumidor de la mateixa forma que coneixen les proteïnes i els hidrats de carboni d'un producte alimentari. En aquestes estem i esperem aconseguir-ho".

Així, Primaderm exposa als seus productes els percentatges de cada ingredient. Això permet al consumidor comprendre millor què està comprant i prendre decisions informades. "Aquesta filosofia ha consolidat la confiança dels nostres clients i ha estat fonamental en l'èxit sostingut de l'empresa en la indústria de la dermocosmètica. En mantenir un enfocament transparent al sector, hem aconseguit no només consolidar-nos al canal farmacèutic, sinó també enfortir la nostra presència al voltant del món", afirma el directiu.

Amb una trentena d'empleats, l'empresa compta amb un departament d'R+D, apostant per la investigació científica a l'hora de testejar els productes. "El consumidor actual és més exigent que mai. No només busca productes que funcionin, sinó que també vol entendre què hi ha darrere d'ells. Vol saber quins ingredients s'utilitzen, d'on procedeixen i com s'han obtingut", assegura Amanda Reig, CEO de Primaderm i membre de la segona generació de la família propietària de la companyia.

Nova identitat de Singuladerm

Durant la segona meitat del 2024, Singuladerm va evolucionar a Primaderm, mantenint els mateixos productes i fórmules científiques. "Aquesta transformació representa un compromís renovat amb l'excel·lència en la cura de la pell i la formulació de productes", defensen des del negoci. Durant el 2024, Primaderm ha llançat nous productes i n'ha millorat alguns ja d'existents, desenvolupats per millorar la salut de la pell entre tots els seus prescriptors. Així mateix, per a aquest 2025 espera poder continuar anunciant nous llançaments.

Primaderm va llançar el 2024 la gamma Biodefense, desenvolupada per prevenir, mantenir i regenerar la barrera cutània, té com a actiu principal el prebiòtic Aeonome, que restaura les quatre capes de la funció barrera de la pell en estimular la mateixa microbiota cutània i la nova generació en protecció solar XpertSun Urban Advanced que ofereix una màxima protecció contra el dany cel·lular i el fotoenvelliment causat per la radiació UV i IR. L'ensenya compta amb altres gammes de producte: Xpert Collageneur, que tracta la fermesa i les arrugues profundes, Xpert Expression per combatre els primers signes de l'envelliment i Radiant, la gamma que barreja àcids i pèptids per a una acció antitaques.

35 anys d'experiència

La companyia va néixer el 2008 de la mà de José María García Antón i Antonio Parente Dueña, ambdós doctors en Química i amb experiència en el camp de la investigació en la indústria farmacèutica i en el Consell Superior d'Investigacions Científiques.

El 1987 i juntament amb el seu soci Antonio Parente, José María García Antón va fundar Lipotec, empresa capdavantera en la introducció de nanotecnologia i química combinatòria aplicades a la cosmètica. El 2012, l'empresa va ser adquirida per Lubrizol Corporation, part del grup d'inversions Berkshire Hathaway liderada per Warren Buffett. Anys més tard, Antón va impulsar un ecosistema científic amb la creació de diverses empreses per al 2008 crear el que ara és Primaderm.

En l'actualitat, Primaderm es dedica per complet al desenvolupament de cosmètica molecular, formulant productes amb resultats a curt termini per la seva composició. La firma es distingeix per combinar pèptids biomimètics, factors de creixement naturals i extractes biotecnològics en les seves fórmules. A més, s'enfoca en la síntesi d'actius, realitzant estudis in vitro, ex viu i in vivo, avaluant la penetració transepitelial i mantenint transparència en la concentració d'actius a cada producte.

Les formulacions de Primaderm contenen altes concentracions de principis actius amb una funció clara i específica de restauració de la pell des de l'interior. Aquests actius estan creats per actuar des de l'arrel amb molècules intel·ligents que són fàcilment assimilades per l'organisme i que imiten l'estructura molecular de les mateixes cèl·lules, reactivant funcions clau en el procés de regeneració de la pell.