Primark continua amb el seu pla d'expansió. La multinacional tèxtil ha obert a Espanya l'última botiga aquest dimarts, a la ciutat autònoma de Melilla, complint així amb l'objectiu de noves obertures al territori durant el seu últim exercici fiscal. Es tracta de la tercera botiga que obre en els últims 12 mesos, un creixement exponencial que l'ha portat a comptar amb un total de 59 punts de venda al país, sent el seu segon mercat més gran fins ara.
La companyia no ha deixat d'obrir botigues i créixer en superfície comercial en els últims anys. Des de 2017, Primark ha sumat 15 nous comerços a Espanya, segons els informes anuals de l'empresa consultats per aquest medi. Una tendència amb què continuarà durant els dos anys vinents gràcies a una inversió de 100 milions d'euros, tal com va anunciar la firma a finals de 2022. A través d'aquesta injecció, el retailer britànic va posar d'objectiu l'obertura de vuit establiments, així com la millora i renovació d'algunes botigues.
A més de les botigues de Melilla, Lanzarote i Toledo, també té previst obrir punts de venda a Jaén i Lorca, així com tres nous establiments a la Comunitat de Madrid. La capital ja compta amb vuit botigues, inclosa la botiga insígnia de més de 12.500 metres quadrats en un dels edificis més emblemàtics de la Gran Via. Amb aquest pla, Primark estima que augmentarà la seva plantilla en més d'un 11%, fins a arribar als 10.000 empleats.
Creixement als EUA i objectiu de 530 botigues
La distribuïdora minorista de moda continua anunciant obertures a Europa i els Estats Units, on té previst aixecar la persiana de fins a 60 establiments el 2026. De moment, Primark compta amb 13 botigues en territori nord-americà, però l'estratègia expansiva allà és un pilar fonamental que altres grans companyies del sector estan duent a terme, per l'oportunitat i rendibilitat que representa aquest mercat.
En aquest sentit, durant l'últim trimestre ha inaugurat quatre noves botigues al país nord-americà. Primark ha obert nous punts de venda a França, Polònia i Romania, així com la botiga a Salisbury (Regne Unit) que inaugura aquest dimecres. La companyia, propietat de la britànica Associated British Food, espera finalitzar l'any amb un total de 432 botigues, segons ha apuntat la matriu en un avenç de resultats del seu any fiscal (fins al 16 de setembre) previ a la presentació oficial que tindrà lloc el pròxim 7 de novembre.
Un ritme de creixement amb què pretén continuar durant els pròxims tres anys, ja que aspira a assolir els 530 establiments oberts a finals de 2026, inclosos els 60 establiments als Estats Units i els que obrirà als nous mercats de Romania i Eslovàquia.
Un 15% més de facturació, però redueix marges
En l'avenç de resultats d'AB Foods, el grup espera que les vendes de Primark siguin un 15% més altes que en el mateix període de l'any anterior, amb un creixement de les vendes comparables del 8%. Al Regne Unit, s'espera que les vendes per al quart trimestre augmentin un 8% i que les vendes comparables augmentin un 7%.
"En aquest trimestre, vam veure un clima inusualment variable i inusual, especialment al juliol, després en la primera quinzena d'agost i novament en setmanes més recents, la qual cosa va afectar les transaccions i les afluències. Malgrat aquestes condicions, el nostre acompliment va ser resistent. La nostra participació en el mercat del Regne Unit va augmentar al 6,4% des del 6,2%", assenyala la companyia.
A Europa, exclòs el Regne Unit, esperen augmentar la facturació un 18% i que les vendes comparables augmentin un 9%. Igual com en el Regne Unit, expliquen que el negoci va funcionar bé "malgrat el clima desafiador amb condicions especialment caloroses a diverses regions d'Europa". Per la seva part, als EUA estimen que les vendes augmentin un 45% en el quart trimestre, impulsades pel "sòlid programa" d'obertura de noves botigues.
Per tant, preveuen que les vendes superin en aproximadament un 15% les registrades l'exercici anterior (Regne Unit 11%, Europa excloent el Regne Unit 18%). El motiu principal a què al·ludeix Primark és pels augments de preus limitats i "acuradament seleccionats" al llarg del seu any fiscal per "recuperar parcialment els alts nivells d'inflació" dels costos d'entrades. El grup també assenyala el bon acompliment de les noves botigues obertes l'any i la demanda de les seves gammes de productes com motors de creixement.
Malgrat la millora de vendes, els marges de Primark seran més febles que els de l'any anterior. D'aquesta manera, el marge de benefici operatiu ajustat patirà per "una pèrdua d'existències major de l'esperat a totes les botigues del grup", així com pels costos de reestructuració per remodelar botigues a Alemanya. Per tot això, el grup espera que el marge per al segon semestre "estigui lleugerament per sota del 8% i que per a tot l'any financer sigui del voltant del 8%".