Project Lobster, la marca que va agilitar el sector de les òptiques, preveu tancar 2024 amb una facturació de 3 milions d'euros, la qual cosa suposa un 60% més que a l'exercici anterior. Més enllà del creixement en vendes, la companyia fundada el 2018 per Óscar Valledor també ha aconseguit per primera vegada assolir ebitda positiu, sent rendibles des del segon trimestre d'aquest l'any.

Al llarg de l'exercici, Project Lobster ha impulsat el seu creixement consolidant la seva presència física i apostant per la innovació. A més, també han llançat un servei de subscripció òptica amb més de 1.000 clients registrats. De cara al 2025, la marca continuarà potenciant aquest model, batejat amb el nom de Circular Vision Program Project Lobster, amb la finalitat de doblar el nombre de subscriptors i consolidar aquesta nova manera de consumir productes de visió. 

Óscar Valledor, coCEO i cofundador de la companyia, ha apuntat que "estem molt orgullosos dels resultats obtinguts, ja que hem aconseguit assolir l'objectiu de facturació, que ens vam fixar fa un any, al mateix temps que hem aconseguit arribar a la rendibilitat operativa positiva. Aquest resultat suposa una consolidació de la nostra proposta i un reflex de la feina feta per tot l'equip".

Aposta per la circularitat i la innovació

Quant al servei Circular Vision, llançat de la mà de SeQura, l'emprenedor ha assenyalat que, més enllà d'apostar amb força per aquest model de consum més flexible, "de cara al 2025, també volem continuar treballant als fonaments de la companyia per arribar a fer un salt exponencial en la qualitat de la nostra proposta en el seu conjunt, reforçant el nostre producte, la nostra comunicació i la nostra experiència d'usuari". En aquest sentit, Valledor explica que les persones que porten ulleres tendeixen a canviar-les cada molt temps, entorn dels 3-4 anys, però que la graduació de la vista canvia cada 12 mesos.

Coneixent el problema, van decidir llançar un model de subscripció de 16 euros mensuals perquè el client rebés 3 parells d'ulleres. "Amb això, hem aconseguit que els usuaris puguin modificar la seva graduació cada any i hem flexibilitzat el sector, ja que unes ulleres noves costen 200 euros i al cap d'un any ja no els serveixen", confessa. A més, aquest model de subscripció compta amb una assegurança d'ulleres i, segons l'emprenedor, el que més s'emporta la clientela són ulleres de vista, de sol i lents de contacte.

Creixement "sostenible" del negoci

Actualment, la marca compta amb vuit botigues distribuïdes entre Madrid (2), Barcelona (4), València i Saragossa. De totes elles, la ciutat en la qual ha experimentat un creixement més gran és Madrid, on ha aconseguit doblar la seva facturació l'últim any. Quant a Barcelona, el negoci té quatre espais, que representen gairebé un 60% de la facturació de tota la seva xarxa. Per a l'any que ve, des del negoci descarten noves obertures, ja que l'objectiu que tenen ara és consolidar els resultats i continuar creixent "a doble dígit". Alhora, ara per ara tampoc no busquen expandir-se fora d'Espanya, sinó que ho busquen és millorar producte, disseny i apostar per la innovació i la creativitat.

Respecte als seus productes estrella, la marca va vendre més de 30.000 articles a l'exercici. De cara a 2025, l'objectiu de la companyia és consolidar la seva posició al mercat, garantint un creixement rendible i sostenible a llarg termini. En aquest sentit, la firma té previst ampliar la plantilla, formada actualment per 50 persones.