Marc Calabia, nou CEO de Pronovias. La firma catalana de vestits de núvia ha nomenat Calabia com a nou directiu del negoci a partir de l'1 de setembre, que substituirà Amandine Ohayon en el càrrec després de decidir "iniciar un nou cicle professional". D'altra banda, el fins ara assessor de la companyia, Clement Kwan ocuparà el càrrec en funcions fins que s'incorpori el nou directiu. "Clement Kwan, assessor de Pronovias des d'octubre de 2022, i que ha treballat amb Amandine en la transició, assumeix el paper de conseller delegat en funcions amb efecte immediat i, una vegada Calabia s'incorpori, continuarà en el grup com a assessor estratègic, en un equip format per altres assessors i consellers com Fabrizio Cardinali, Alberto Grignolo i Gianni Serazzi", ha informat l'empresa en un comunicat.

Calabia compta amb més de 25 anys d'experiència en llocs de lideratge en la indústria de la moda i arriba a Pronovias procedent de Springfield (Tendam), on ocupava el càrrec de director general des de 2018. A més, l'equip directiu de Pronovias es veurà reforçat a partir de l'1 de juliol amb els nomenaments de María Muntaner com a directora de màrqueting i Gemma Ruiz com a directora de producte i marxandatge.

Organització "moderna i diversa"

Després dels nomenaments, el president del grup Pronovias, Gianni Serazzi, ha assegurat que aquest nomenament permet iniciar "un nou capítol" i ha subratllat la defensa dels valors de la marca i la millora de l'experiència de compra de les seves clientes. "Volem aprofitar l'oportunitat per expressar el nostre més profund agraïment a Amandine, qui va esquivar amb èxit la crisi més gran patida per la indústria de la moda nupcial, alhora que va transformar Pronovias en una organització moderna i diversa, expandint la seva cartera de marques de luxe", ha comentat Gianni Serazzi, president del grup, amb referència a la directiva sortint.

Aposta pels Estats Units

El 2022, el grup va elevar les seves vendes un 45% fins als 150 milions d'euros i per a aquest any té previst créixer un 10%. Més enllà del seu creixement econòmic, l'estratègia de la marca nupcial per als pròxims anys implica créixer als Estats Units amb l'objectiu de convertir-se en líder al mercat.

A la resta del món, la multinacional té previst continuar creixent tant en retail com en multimarca, el seu principal canal, encara que descarta "grans expansions" amb botigues.