El grup xinès PDD Hòldings, matriu de la plataforma de comerç electrònic Temu, va obtenir un benefici net atribuït de 27.997 milions de iuans (3.592 milions d'euros) al tancament del primer trimestre d'aquest any, la qual cosa representa un avenç del 245% respecte dels guanys de 8.101 milions de iuans (1.039 milions d'euros) comptabilitzats en el mateix període de l'any anterior. Els ingressos del gegant xinès, que no desglossa l'evolució del negoci de Temu, van sumar 86.812 milions de iuans (11.136 milions d'euros), un 131% més que entre gener i març de l'any anterior.
La facturació de PDD Holdings en el trimestre va augmentar un 55,8% en el negoci de serveis de màrqueting online, fins a 42.456 milions de iuans (5.446 milions d'euros), mentre que els ingressos per serveis de transaccions van pujar un 327%, fins a 44.355 milions de iuans (5.690 milions d'euros). "En el primer trimestre continuem la nostra inversió en àrees clau i crítiques per a la nostra estratègia de desenvolupament d'alta qualitat", ha assegurat Jun Liu, vicepresidenta de finances de PDD Holdings. "En comptes de centrar-nos en resultats a curt termini, donem prioritat a la creació de valor a llarg termini i seguim compromesos a continuar aprofundint les nostres inversions en el futur", ha afegit.
Del seu costat, Jiazhen Zhao, coconseller delegat de PDD Hòldings, ha indicat que la companyia centrarà els seus esforços a millorar l'experiència general del consumidor, enfortir les capacitats de la seva cadena de subministrament i fomentar un ecosistema de plataforma saludable. "Aquest any és fonamental per a nosaltres per aprofundir l'execució de la nostra estratègia de desenvolupament d'alta qualitat", ha afirmat.
Campanyes de promocions i descomptes
Temu és un gegant del comerç electrònic fundat el 2008. La companyia compta amb seus a Boston i Dublín i ofereix principalment productes de moda, electrònica, articles d'ús domèstic, joguines o productes de bellesa, entre d'altres. Temu és l'empresa germana de Pinduoduo, una de les plataformes xineses més grans de comerç electrònic per nombre d'usuaris. El marketplace propietat del gegant xinès Pinduoduo va aterrar a Espanya a finals d'abril de 2023 amb una agressiva campanya promocional amb centenars d'anuncis, promocions a les xarxes socials i descomptes que assolien fins al 90% del valor del producte, a més d'enviaments i devolucions gratuïtes i oferta diversificada.
No tot són llums a Temu. La qualitat i l'autenticitat dels productes han generat desconfiança entre els consumidors, més enllà de la privacitat del portal. A mitjans de l'any passat, congressistes dels Estats Units van advertir sobre un risc "extremadament alt" que els productes oferts a Temu es fabriquessin amb treball forçat, després d'una investigació sobre això. "Els consumidors nord-americans han de saber que existeix un risc extremadament alt que les cadenes de subministrament de Temu estiguin contaminades amb treballs forçats", va dir al seu informe el Comitè Selecte de la Cambra de Representants sobre el Partit Comunista Xinès. En el mateix procediment, Nike, Adidas i Shein també van ser investigades.