Henkell Freixenet, la divisió de vins escumosos, vi i begudes espirituoses de Geschwister Oetker Beteiligungen KG, va tancar l'exercici 2023 amb uns ingressos de 1.230 milions d'euros (exclosos els impostos especials), gràcies a l'increment de l'11% de la marca de prosecco Mionetto i del 4% amb el cava Freixenet. Mentre que, la venda de vins va caure un 8% l'any passat. El grup assegura que ha aconseguit aquests resultats perquè ha sabut comprendre "les necessitats del consumidor, anticipar tendències als mercats globals, així com un enfocament basat en marques estratègiques han permès a Henkell Freixenet continuar pel camí de creixement i consolidar la seva posició com a líder mundial del mercat de vins escumosos en un any desafiant (Institut de recerca de mercats IWSR)", segons un comunicat difós aquest dimecres.
Henkell Freixenet es va centrar en l'expansió global de les marques estratègiques Freixenet, Mionetto i Henkell que, conjuntament, van experimentar un creixement del 6%. En aquest capítol, la companyia significa productes com Freixenet 0,0%, Mionetto Spumante 0.0% i Mionetto Aperitivo, que insisteix que donen resposta a les tendències del mercat, en aquest cas als consumidors que demanen begudes sense alcohol i aperitius. El 2023, “hem pogut convèncer els nostres consumidors i ampliar la nostra posició en molts mercats centrant-nos en les marques principals i tenint una visió de tendències com a productes sense alcohol i aperitius amb les consegüents innovacions de productes”, ha dit Andreas Brokemper, conseller delegat de Henkell Freixenet.
També destaquem el bon comportament d'altres marques rellevants del grup, que han registrat unes vendes lleugerament per sobre de l'any anterior (+1%). Les marques franceses de prestigi com el Champagne Alfred Gratien (+16%) i del Crémant Gratien & Meyer (+13%) van registrar un creixement excepcional i es van beneficiar de la gran demanda de Champagne i la creixent tendència Crémant. El Cava Segura Viudas es va veure afectada per reduccions d'inventari impulsades pels clients al seu mercat principal dels EUA i va registrar una disminució en vendes (-7%).
L'impuls de l'àrea d'influència alemanya
En el comunicat, Henkell Freixenet destaca l'increment del 12% en les vendes a Alemanya i els països de la seva influència Àustria i Suïssa. Això ha portat les marques a un augment de quota de mercat en vins escumosos i begudes espirituoses i a mantenir el lideratge del mercat de vins escumosos a Àustria.
Alhora, l'Europa de l'Est és també una zona d'expansió. En concret, Polònia ha crescut un 14% i va aconseguir ampliar el lideratge del mercat en les categories d'escumosos i sense alcohol gràcies al fort exercici de la marca Mionetto (+40%). A l'Europa de l'Est les vendes totals van créixer un 8% el 2023, amb un bon comportament de les marques locals Bohèmia, Hubert i Törley, "malgrat l'increment dels preus de venda", assegura la companyia.
I Espanya? Preocupació
De la resta de mercats europeus, Henkell Freixenet va obtenir un 6% més de negoci a França gràcies a Freixenet i Mionetto; i a Itàlia amb l'obertura del nou centre de visitants Mionetto i la compra de Villa Morona al cor de Valdobbiadene. D'Espanya, la companyia no dona dades sobre l'evolució de les marques del celler. Tot el contrari, posa l'èmfasi a destacar la seva "preocupació" a causa de la incertesa provocada per la manca de raïm derivada de la forta sequera que ens afecta des del 2021 i amb especial afectació el 2023 a la zona del Penedès”, va afirmar Pedro Ferrer, co-conseller delegat del grup Freixenet. Ferrer afegeix: “Veient que la demanda mundial de cava està creixent i que no podem produir prou ampolles per satisfer-la adequadament a curt termini, la situació serà realment complicada a tots els nivells; és per això que treballem conjuntament amb el sector per garantir la sostenibilitat de l'ecosistema que suposa el Cava i la seva importància fonamental al territori”.
La redacció d'ON ECONOMIA està treballant per ampliar aquesta informació. Per llegir l'última hora de la notícia, actualitza la pàgina.