Protein Gastronomy, la start-up que vol vigoritzar les persones grans
L'empresa obre una línia de negoci per al canal de les farmàcies
- Maria Teresa Coca
- Barcelona. Dijous, 27 de febrer de 2025. 05:30
- Temps de lectura: 3 minuts

Toni Solà diplomat en Nutrició Humana i Dietètica per la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) explica que va identificar mancances en la qualitat dels productes nutricionals disponibles en el mercat quan havia de fer recomanacions a les persones que acudien a la seva consulta i als esportistes professionals de diverses disciplines, als quals feia d’assessor. Llavors li va sorgir la necessitat d’embrancar-se en “la creació d’alternatives proteiques que realment ajudessin les persones".
Així, el 2020 va sorgir Protein Gastronomy, una empresa emergent en què porta invertits 350.000 euros per produir i comercialitzar complements que tenen la proteïna com a base, i sempre utilitza matèria d'origen natural i ecològics. "No posem additius ni aromes artificials, ni edulcorants, sinó cacau o maduixa liofilitzada i llet ecològica", recalca Solà i explica que tenen tres línies: la proteïna en base de llet, la línia vegana i la produïda amb proteïna d’algues. “El nostre valor afegit és la qualitat i origen natural dels nostres productes”, defensa per explicar que els productes Protein “no volen respondre a cap moda”.
Segons el seu impulsor, els productes de Protein Gastronomy, un cop al mercat, “han despertat no només l’interès dels consumidors que volíem acontentar, és a dir, esportistes i persones amb patologies concretes, sinó que hem vist com tenien un nombre significatiu de persones grans que estaven consumint el producte”. De fet, el 70% de les vendes es fan pel canal online i “hi ha clients que estan fidelitzats des del primer moment”.
D’aquí la nova iniciativa que ha llençat Solà. També a Torelló (Barcelona), on té el centre d’investigació i producció -en una nau de 700 metres quadrats-, ha creat una nova línia de productes, sota la societat Protein Sénior. “És una nova gamma de productes que van adreçats directament a les persones grans i que es distribuiran pel canal de la xarxa de farmàcies”, de moment a tot Espanya. La seva previsió és arribar a 400 punts de venda de la xarxa existent a Espanya, a finals de 2025.
Inicialment, en un parell de mesos, traurà al mercat 4 productes -cadascun en format de 180 grams i de 400 grams- que contribuiran a prevenir la sarcopènia -la pèrdua de massa i potència muscular per envelliment o sedentarisme- i a combatre els dolor crònics que pateixen moltes persones quan arriben a una certa edat. Per això, Solà considera que, a més de la venda en farmàcies, els seus productes són adequats per a tractament prescrit en centres d’assistència sanitària.
“Són nutrients, però hem d’entendre que són aliments, i que, per tant, haurien d’entrar a les cuines de moltes llars, especialment on hi ha persones grans perquè a determinades edats la ingesta de proteïna menjant peix, carn o ous, per exemple, disminueix i, a més, el cos les absorbeix menys”. Per la qual cosa, cal prendre suplements nutrients, assegura Solà.
Aquest nou projecte, en el qual ha invertit uns 110.000 euros, preveu que tingui un creixement exponencial, generant uns ingressos de 800.000 euros a finals de 2025. Es tracta de productes que arribaran a la farmàcia a partir de 20 euros l’envàs de 180 grams, que amb una dosis mitjana pot durar entre 10 i 12 dies. Solà destaca que la presentació de la proteïna en pols, sense additius, permet barrejar el producte amb els aliments i facilitar la seva ingesta, tot i que -destaca- són fàcils de digerir per si sols. En una segona fase, Protein Sénior incorporarà altres formats com la proteïna sòlida i la presentació en bosses (doypack).
Per afrontar el creixement en les dues línies de negoci, Solà té al cap donar entrada a inversors “que ens aportin coneixement en producció i distribució”. “No volem que es perverteixi la marca, per tant, busquem inversors que comparteixin els nostres valors i l’essència de Protein Gastronomy i Sènior”. En el cas de Protein Gastronomy, el futur a mitjà termina passa per la seva introducció al canal de la gran distribució, en “cadenes ben posicionades amb productes de qualitat”, adverteix Solà.
Per a la línia Sènior, l’emprenedor vol iniciar converses amb distribuïdores farmacèutiques que coneguin el sector, el tipus de producte, i el canal de les farmàcies.
De fet, la comercialització de Protein Sènior anirà acompanyada del llançament d’una plataforma online que donarà informació i ajudarà al farmacèutic a la prescripció dels complements i també servirà per fer el seguiment del tractament que aconsellin als seus clients. “En general, la prescripció de complements nutricionals és encertada, però els consumidors tenen poca adherència; són poc persistents i abandonen aviat”, argumenta. Per això, l’empresa ha desenvolupat un display com a eina per mesurar la força dels usuaris; “així el consumidor s'adonarà de la millora que tindrà”.