Delibreads, fabricant de tortilles de blat i pans especials, va assolir el 2023 unes vendes de 61,6 milions d'euros, xifra que suposa un creixement del 41% respecte als 43 milions de l'exercici anterior. L'evolució de la companyia valenciana s'ha produït gràcies a l'"impuls" del negoci al mercat intern i a Portugal, en el qual la firma és proveïdor totaler de Mercadona, així com a la penetració experimentada en els mercats internacionals, amb exportacions a més de 50 països de tot el món.

En aquest últim exercici, a més, Delibreads ha reforçat el seu compromís inversor, fins a superar els 11,5 milions d'euros, un 50% més que el 2022. A conseqüència d'això, ha ampliat la seva capacitat productiva per donar resposta a l'increment de l'activitat prevista a curt i mitjà termini i, paral·lelament, introduir millores de qualitat i eficiència, ha informat en un comunicat.

Aquest esforç inversor li ha permès posar en marxa una nova fàbrica per a productes sense gluten, projecte inaugurat en el primer trimestre d'aquest any i amb el qual dona resposta a les necessitats de les persones que demanden tortilles amb gust de blat de moro i productes sense gluten.

Plantilla de 176 persones, un 57% més

Al llarg de l'any, Delibreads va generar 64 nous llocs de treball durant el 2023, la qual cosa li ha permès tancar l'any amb una plantilla de 176 persones, un 57% més que el 2022. A això, se suma l'ocupació indirecta generada per la companyia derivada del seu "important creixement" i, "molt especialment", la seva contribució en forma d'impostos, ja que només en les societats va abonar la xifra de 3,2 milions d'euros el 2023.

La companyia va tancar l'exercici de 2023 amb un benefici de 9,9 milions d'euros, gràcies als avenços aplicats i altres innovacions com el llançament de la tortilla de civada, de "molt èxit" al mercat nacional, ha indicat. Amb això, ha aconseguit recuperar part de la rendibilitat perduda en els anys precedents per l'alça dels costos de les matèries primeres, com el blat i l'oli, o pels costos energètics, "i consolidar un projecte empresarial que aposta per la seguretat alimentària, per la qualitat i per l'excel·lència en el servei als seus clients".