Puig Brands ha anunciat aquest dimarts l'extensió de la seva col·laboració "estratègica" amb el fabricant de cosmètica Charlotte Tilbury, passant d'un acord firmat el 2020 que durava fins a finals de 2025 a un que s'allarga fins a finals de 2030.
En un comunicat enviat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), la companyia catalana va assenyalar que Charlotte Tilbury MBE conservarà una participació minoritària a Charlotte Tilbury Limited fins a finals de 2030. Segons ha informat Puig en un altre comunicat, assumirà progressivament la propietat completa, fins a adquirir totalment la firma britànica a començaments de 2031.
L'acord inclou opcions de compra i venda exercitables en diferents períodes entre 2026 i principis de 2031 i valorades en un múltiple vinculat a les principals mètriques financeres del negoci de Charlotte Tilbury.
Des que Puig va adquirir una participació majoritària a Charlotte Tilbury Limited, els ingressos nets de la marca s'han més que triplicat, "ampliant la cartera de Love Brands de Puig i contribuint que s'hagi convertit en la companyia de bellesa multimarca de més ràpid creixement en aquests últims anys".
Després d'allargar la seva col·laboració, les dues empreses s'han compromès a "continuar fent créixer la marca de bellesa i consolidar la seva posició de lideratge al seu sector".
El president executiu de Puig, Marc Puig, ha celebrat continuar amb la col·laboració, ja que la marca de cosmètica i de cura de la pell Charlotte Tilbury té una "visió única i pionera, diferenciada d'altres marques d'artistes del maquillatge".
La presidenta i fundadora de Charlotte Tilbury Limited, Charlotte Tilbury (Kensington, Londres -1973), ha defensat que l'aliança, creada el 2020, ha estat imprescindible per donar forma al seu èxit i ha dit que continuar amb la col·laboració és una "progressió natural".
Retirada d'un lot de productes
A començaments d'aquest desembre, Puig va anunciar que retirava de manera voluntària diversos lots d'un esprai fixador de Charlotte Tilbury, una de les marques de la seva cartera, per un problema de qualitat. La deficiència del producte Airbrush Flawless Setting Spray es va atribuir a un problema "aïllat" detectat en una anàlisi rutinària que "no fa que el producte sigui insegur", segons va informar llavors Puig a la CNMV.
Puig va indicar que la retirada tindria previsiblement un impacte en l'acompliment del segment de negoci del maquillatge, si bé no espera que es produeixi un impacte material en el resultat anual de la companyia.
El grup manté les seves previsions financeres a mitjà termini, que va fer públiques arran de la seva sortida a borsa, el maig passat, i confia en assolir els seus objectius per a 2024, incloent un marge d'ebitda estable aquest any respecte a l'anterior, ha detallat l'empresa.
Puig va registrar unes vendes netes ajustades en el tercer trimestre de l'11,6% més, fins als 1.257 milions, per sobre del mercat de bellesa prèmium. En total, els ingressos nets de la companyia en els nou primers mesos de l'any van ser de 3.428 milions d'euros, un 10,1% més que en el mateix període de l'any anterior