La multinacional catalana de fragàncies, moda i maquillatge Puig va registrar unes vendes netes ajustades en el tercer trimestre de l'11,6%, fins als 1.257 milions, per sobre del mercat de bellesa prèmium, segons ha detallat aquest dimarts la companyia a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). En total, els ingressos nets de la companyia en els nou primers mesos de l'any van ser de 3.428 milions d'euros, un 10,1% més que en el mateix període de 2023, gràcies a un desenvolupament positiu en "tots els segments" i "totes les regions geogràfiques".
Puig, que no ha actualitzat el seu resultat net fins al setembre, ha subratllat l'avenç del segment de fragàncies i moda en el tercer trimestre, especialment a les regions d'Europa, l'Orient Mitjà i l'Àfrica, i Amèrica, que suposa el 73% de les vendes durant el període.
El segment de fragàncies representa el 73% de les vendes de Puig
En concret, el segment de fragàncies i moda va registrar un increment de l'11,1%. En els primers nou mesos de l'any, aquesta part del grup va generar unes vendes netes de 2.534 milions d'euros (el 73% de les vendes netes de Puig durant el període). Durant el tercer trimestre, Puig va realitzar el llançament de Million Gold de Rabanne, així com el de Vénus de Nina Ricci, la primera nova fragància d'aquesta marca en 10 anys. En aquest període, des de la companyia també destaquen Jean Paul Gaultier, marca que el 2024 ha entrat al top 10 de fragàncies per primera vegada en la seva història i que ha vist Le Male convertir-se en la tercera fragància masculina més venuda del món i Good Girl de Carolina Herrera, que ocupa la segona posició dins del rànquing mundial de fragàncies femenines.
El segment de maquillatge va créixer un 7,3% en el tercer trimestre, especialment per les vendes a Europa i l'Orient Mitjà i una millora dels resultats a Amèrica. Tanmateix, Àsia-Pacífic va continuar dèbil. Durant el període, la branca de maquillatge va registrar unes vendes netes de 535 milions d'euros (16% de les vendes netes de Puig durant el període).
Pel que fa a cura de la pell, aquest segment va experimentar un creixement del 18,6% en termes reportats i del 5,2% a perímetre constant en el tercer trimestre. Durant els primers nou mesos, aquesta fracció del negoci va generar unes vendes netes de 381 milions d'euros (11% de les vendes netes de Puig durant el període). "La integració de Dr. Barbara Sturm segueix els passos previstos i la marca continua responent a les expectatives", han matisat des de la firma.
"Fortalesa de les marques de Puig i inversions focalitzades"
Marc Puig, president executiu de l'empresa, ha assenyalat després de la presentació dels resultats que "Puig ha assolit un creixement de dos dígits en les vendes del tercer trimestre en un entorn complex per al sector. Aquest resultat posa de manifest la salut i resiliència del nostre negoci core, en particular, el de fragàncies, que ha accelerat en el tercer trimestre, i continua creixent per sobre del mercat de bellesa prèmium. La diversitat dels nostres productes i àrees geogràfiques, combinada amb la fortalesa de les nostres marques i unes inversions focalitzades, s'han traduït en un sòlid creixement tant de les vendes com dels beneficis de la companyia. Gràcies a aquest increment de +9,6% a perímetre i tipus de canvi constant en els primers nou mesos de l'any, continuem confiant en la nostra capacitat per créixer per sobre del mercat de bellesa prèmium".