Puig comença el 2024 amb l'aspiració de guanyar, encara més, mercat mundial i amb el projecte ja en marxa d'ampliar les seves oficines i seus. Aquest dijous ha anunciat l'adquisició d'una participació majoritària a Dr. Barbara Sturm, la marca alemanya de cosmètica molecular fundada el 2014. La fundadora, Barbara Sturm, conservarà una participació minoritària i continuarà liderant el desenvolupament de productes de la marca com a Chief Product Development Officer i Ambaixadora de la Marca.
Aquesta és una marca prèmium de cura de la pell molt reconeguda en el camp dels tractaments antiinflamatoris, també amb productes per la cura del cos, cabell i suplements. L'aliança amb Dr. Barbara Sturm reforça la posició competitiva de Puig al segment de cura de la pell amb una marca reconeguda a nivell mundial que ha construït un fidel vincle amb el consumidor a través dels seus canals digitals i de la seva xarxa internacional de spas & boutiques.
Les aspiracions de Puig
D'aquesta manera, Puig, que és l'actual líder mundial en bellesa prèmium, s'obre camí més enllà del terreny de la perfumeria. Amb aquesta nova incorporació al seu portfoli de marques de bellesa premium, Puig es compromet a impulsar l'expansió i el desenvolupament internacional de la marca, ampliant la seva xarxa existent de spas i boutiques a Düsseldorf, Londres, Nova York, Miami, Los Angeles, Dallas, Jakarta i Singapur. Em aquests moments, la Dra. Sturm té set spas i boutiques Dr. Barbara Sturm a ciutats de tot el món, com Londres, Nova York, Miami i Los Angeles. La seva gamma de Cosmètics Moleculars es basa en 25 anys de recerca científica amb més de 300 productes i més de 5.000 rutines de cura de la pell. Sobre la compra no s'han donat els detalls dels imports econòmics.
En paral·lel, Puig, propietària de marques com Carolina Herrera, Paco Rabane o Charlotte Tilbury, s'està expandint al mercat nord-americà. Recentment ha contractat els bancs d'inversió Goldman Sachs i JPMorgan com a assessors per a una possible cotització en borsa, segons una font propera a l'assumpte que va publicar Reuters el passat mes de setembre. La catalana Puig, amb seu a Barcelona, va dir l'any passat que esperava arribar als 4.500 milions d'euro en vendes el 2025. Marc Puig, President Executiu, és la tercera generació de la seva família que lidera el grup de perfumeria i maquillatge. Segons va avançar el Financial Times, hi ha una oferta pública inicial que s'està revisant per atraure nous inversors a la companyia, en una operació on els bancs valoren entre els 8.000 i 10.000 milions d'euros.
El terreny borsari
Si ampliem el radi d'acció, el bon comportament de la borsa a la recta final del 2023 ha alimentat les esperances d'una recuperació de les OPI el 2024, amb vuit empreses espanyoles a l'espera de l'evolució dels mercats per decidir si col·loquen part del seu capital amb inversors i fons borsaris, entre elles Puig. Segons l'alemanya Berenberg Bank, "Espanya té una cartera prometedora de possibles OPI (Oferta Pública Inicial), però podrien arribar a la segona meitat del 2024, un cop una OPI important trenqui el gel en un altre país i escalfi l'apetit del mercat europeu".
Segons dades de l'equip de mercats de capitals de Berenberg Bank, el 2023 va ser el pitjor any d'Europa per a les OPI des del 2009, un any marcat per la gran crisi financera, i el segon pitjor fins ara en el segle XXI. Només a Europa s'han completat 17 OPI significatives, en transaccions que han recaptat 5.000 milions d'euros d'inversors. Schott Pharma, Lottomatica, Ionos, Thyssenkrupp Nucera, Coty, Ferretti i Stainless Tankers es troben entre els noms que van assolir els seus objectius de llista.