La multinacional de fragàncies Puig va assolir unes vendes netes de 2.171 milions d'euros en el primer semestre de l'any, un 9,6% més que en el mateix període de l'any anterior, i va obtenir un resultat net ajustat de 238 milions d'euros, un 4,8% més. Segons ha informat aquest divendres a la CNMC la companyia que presideix Marc Puig, el benefici en aquell període va ser de 157 milions d'euros entre el gener i el juny, un 26,6% menys, a causa dels costos de l'oferta pública que la van portar a sortir a borsa al maig i a altres despeses en fusions i adquisicions.
Aquests són els primers resultats que dona a conèixer Puig des que va debutar al parquet espanyol, en una operació que va suposar la sortida a borsa més gran a Europa i a un preu de 24,5 euros per acció. Així, l'empresa, que des de juliol ja forma part de l'Ibex-35, ha justificat els menors beneficis en relació amb la primera meitat de 2023 pels "costos de caràcter excepcional de l'oferta pública, així com a les despeses en fusions i adquisicions i a altres ajustaments", que detalla que van ascendir 84 milions. L'ajustament principal ha estat la bonificació extraordinària en efectiu de 94 milions d'euros atorgada a tots els empleats de la companyia amb motiu del seu salt al parquet. La multinacional de cosmètica va aconseguir un resultat brut d'explotació (Ebitda) ajustat de 410 milions d'euros, la qual cosa suposa un augment del 7,4%, i un marge de l'Ebitda ajustat del 18,9%.
La branca de fragàncies i moda creix un 10,7%
El negoci de fragàncies i moda va aportar bona part del negoci, amb 1.598,6 milions, un 10,7% més, mentre que el de maquillatge va generar 334,4 milions, un 1,8% menys, i el de cura de la pell uns altres 256 milions d'euros, un 25,2% més. En termes de resultat operatiu, el segment de fragàncies i moda va suposar 294,2 milions, un 6,3% superior; per 18,5 milions del de cura de la pell, un 2,8% més, i 0,1 milions del de maquillatge, que va aportar un 98,8 % menys.
Pel que fa als seus objectius per al tancament de l'any, el grup manté el full de ruta comunicat amb motiu de la sortida a borsa. Així, preveu que les seves vendes netes a perímetre constant creixin en "una xifra alta d'un dígit" i que el marge de l'ebitda ajustat d'aquest any romangui estable respecte a 2023. En el comunicat, el president executiu de Puig, Marc Puig, ha apuntat que el grup va avançar en aquest primer semestre "per sobre del creixement del sector de bellesa prèmium" i que el segment de negoci de la cura de la pell va ser el que va augmentar més de pressa, encara que el negoci de fragàncies i moda va continuar sent "el principal pel que fa a mida".
Puig ja controla el 78,5% de Charlotte Tilbury
Puig ha detallat que el negoci de fragàncies i moda va suposar el 73% de les vendes totals, i que la multinacional ja té un 11,3% de quota de mercat global en fragàncies selectives gràcies a la tirada de marques com Jean Paul Gaultier, Carolina Herrera o Rabanne. Per àrees geogràfiques, la regió formada per Europa, l'Orient Mitjà i l'Àfrica va aportar 1.154 milions en vendes fins al juny (53 % del total); 814 milions per l'apartat Amèriques, i 204 milions de la zona d'Àsia-Pacífic.
D'altra banda, Puig ha indicat que ja controla el 78,5% de la firma britànica de cosmètics Charlotte Tilbury en haver executat el 25 de juliol una opció de compra sobre una participació minoritària addicional en aquesta companyia per import de 215 milions d'euros. Al tancament de juny, Puig sumava un deute net de 1.520 milions d'euros, equivalent a 1,7 vegades de l'ebitda ajustat dels últims dotze mesos.