L'empresa catalana de moda i perfumeria Puig Brands entrarà el proper 22 de juliol en l'IBEX 35 i ocuparà el lloc de Melià Hotels, segons ha decidit el Comitè Assessor Tècnic de l'IBEX aquest dimarts en una reunió extraordinària.
Amb un valor en Borsa superior a 14.500 milions d'euros, 9 vegades més que els 1.600 de Melià, l'empresa de la família Puig, que cotitza a la borsa des del passat 3 de maig, és la quinzena empresa espanyola en capitalització borsària, per sota de Repsol i per davant d'ACS.
Durant la jornada, l'acció de Puig va caure tres cèntims d'euro, un 0,12%, i va passar a costar 25,35 euros, gairebé un euro més del seu preu en la sortida a Borsa, que va ser de 24,5 euros.
La sortida a Borsa de Puig va culminar un camí de creixement iniciat a començaments de segle que ha tingut com a puntal les compres de grans marques de luxe internacionals. Les britàniques Charlotte TIlbury, per 850 milions, i Penhaligons, així com la francesa L'Artisan Parfumeur i la sueca Byredo, valorada en 1.000 milions, han fet créixer a la companyia catalana. Paral·lelament, va col·locar Paco Rabanne i Carolina Herrera al top 10 de perfums mundial.
Meliá Hotels, que portava gairebé vuit anys com a membre de l'IBEX, des d'una revisió extraordinària efectuada el vuit d'agost de 2016, ha registrat la caiguda més important de les empreses de l'IBEX 35 amb un retrocés de 0,245 euros per títols, equivalents al 3,22 %, fins a 7,375 euros.
L'entrada en l'IBEX és la primera des que el 2022 ho fes el banc Unicaja.
El CTA ha decidit també canvis als índexs IBEX Mèdium Cap, on Meliá Hotels substitueix a Talgo, i en IBEX Smal Cap, que substitueix a Renda Corporació per Talgo.