Canvis al consell d’administració de Tropicfeel, companyia catalana dedicada a la comercialització d’articles d’esport, viatges i excursions. N’ha sortit Oriol Lobo, el representant d’Ona Capital –societat de capital risc de les famílies de Joan Font (BonPreu) i Joaquim Carandell (Benito Urban)– i en el seu lloc ha entrat Valldan –la patrimonial d’una de les branques familiars propietàries del grup de perfumeria Puig– i dos exdirectius de Nike.

Els canvis en el consell de Tropicfeel (The Tropic Feel SL) responen a l’entrada de nous inversors en l’última ronda de finançament. Fonts d’Ona Capital precisen que han cedit la seva “cadira” a nous accionistes, si bé no han desinvertit, no han venut ni una sola acció, perquè continuen tenint “bones perspectives” en aquesta participada.

Del consell també n’ha sortit Jaume Farrés Rocabert, cofundador d’Evoltio, companyia especialitzada en el subministrament d’energies renovables, segons la nota publicada aquest dimecres pel butlletí del Registre Mercantil.

Entre els nous consellers de Tropicfeel hi ha Jordi Puig Alsina, en representació de Valldan, patrimonial dels germans Puig Alsina –fills d’Enrique Puig Planas (1939-2008)– mitjançant la qual participen en el capital del grup de perfumeria Puig. Jordi Puig Alsina presideix el Reial Club Nàutic de Barcelona (RCNB) des de 2022 i és cosí de Marc Puig Guasch, president de Puig Brands.

I també s’han incorporat com a consellers dos exdirectius de Nike: Carlos Homedes i Ignacio Serrat, tots dos amb una llarga carrera en la multinacional nord-americana. Homedes és cofundador i director d’estratègia d’Sporttips.com, una aplicació per a la salut dels esportistes. Anteriorment, durant 26 anys, fins 2020, va ser un alt directiu de Nike que va ocupar càrrecs com vicepresident a Mèxic, Brasil o Amèrica Llatina, director general de l’àrea de futbol en mercats emergents, o director general de Nike Iberia (2005-2010), la filial espanyola amb seu a Barcelona.

Ignacio Serrat és l’actual director per a Espanya i Portugal de la marca neerlandesa de cosmètica Rituals. Durant 19 anys, fins 2021, també va ocupar altes responsabilitats a Nike entre els quals hi ha la direcció de vendes a Itàlia, Sud d’Europa, Amèrica Llatina i, en la última etapa, a la regió d’Àsia-Pacífic.

Alberto Espinós, CEO de Tropicfeel.

Fonts de Tropicfeel indiquen que els canvis en el consell d’administració són “habituals” en funció dels inversors. Al capdavant de la companyia barcelonina es manté el seu fundador i CEO, Alberto Espinós. També continua com a conseller Sílvio Elías de Gispert, CEO de Veritas.

Tropicfeel va tancar 2023 amb una facturació de 27 milions d'euros, cinc milions més dels 22 de l’exercici anterior. La companyia s’ha posicionat en països "clau" com els Estats Units, el seu principal mercat, ja que va suposar més del 20% de la seva facturació total el 2023, seguit per Alemanya, el Regne Unit i Espanya. La marca opera a 65 països.